Sabtu, 25 Agustus 2007

UPDATE: KEADAAN TERKINI KERETA LULA DI BENGKEL PART2

Yeah!!! Aku tau, ramai pembaca-pembaca blog aku (macam ramai je) dan para kenalan ingin mengetahui keadaan terkini kereta housemate aku, Lula, yang mengalami kemalangan pada 26 Julai 2007. Selaku blog rasmi yang memaparkan kes ini, aku akan terus membuat liputan terkini tentang keadaan kereta Lula dari masa ke semasa. Kalau korang dah lupa, sila baca post aku yang bertajuk "Kawan Aku Accident" dan "Update : Keadaan Terkini Kereta Lula Di Bengkel"

Pada petang sabtu, Lula sekali lagi membuat lawatan ke bengkel untuk melihat keadaan terkini kereta dia. Kereta Lula sedang melalui Proses Transplant. Menurut tauke bengkel tersebut, kereta Lula akan siap dalam tempoh 2 minggu lagi. Kelewatan ini terjadi kerana kereta ini pernah accident semasa di dalam jagaan owner lamanya (kereta ni kereta second hand), jadi bengkel ni terpaksa menyempurnakan kembali kereta ini seperti baru keluar dari kilang.

Owner lama ni telah menghantar kereta ini ke bengkel yang cikai, jadi bengkel ni tak betul kan body kereta ini dengan baik, menyebabkan tauke bengkel ini pening kepala untuk membetulkan body kereta ni sambil mencarut. Kata tauke bengkel tu:

"Itu bengkel lama manyak bodoh. Kasi bikin kerja tada bagus. Lancau ini orang. Itu pasat gua bikin lu punya kereta betul-betul. Wa tak mau lain kali ini kereta accident, bengkel lain cakap wa lancau pulak."

Begitulah perkembangan terkini kereta Lula. Aku akan memberikan liputan seterusnya jika ada perkembangan.

Bonet baru kereta Lula
Keaadaan kereta Lula yang semakin sihat
Keadaan sport rim yang masih kelihatan ayu
Kepada pembaca yang mempunyai kelisa, ini adalah nama produk yang di gunakan Lula untuk menambah kelajuan keretanya. Kalau mahu beli, sila contact Lula. Boleh jimat minyak tau. Segamat ke PD baru RM 10 je.
Pandangan dari depan tanpa bumper. Anda dapat melihat rangka kereta ini telah di betulkan
Inilah Bumble-Bee versi Lula. Lula perlu membayar 15 % dari kos repair iaitu lebih kurang RM 700 kerana usia kereta ini telah melebihi 5 tahun. Untuk pengetahuan para pembaca, umur kereta Lula ni sudah mencecah 5 tahun 5 bulan.
Lula agak terkesima melihat kereta nya menjadi dua warna, separuh hitam separuh silver sambil di perhatikan oleh Kerry yang sibuk bermesra dengan tauke bengkel ini

Tidak ada komentar:

Posting Komentar