Jumat, 24 Agustus 2007

MINGGU INI BUKAN MINGGU TERBAIK UNTUK AKU

Minggu ini memang bukan minggu aku. Minggu yang tak memberikan impak positif dalam hidup aku. Minggu yang di penuhi rasa hampa, penat, kurang tidur, tak sihat, makan tak tentu dan sebagainya.

Bermula dengan hari isnin, aku ke kelas Hubungan Etnik dengan lambatnya, Pukul 8:35 baru masuk kelas. Nasib lah Ustaz Nawawi tak melenting. Lepas tu kelas Managerial Economic, a.k.a. ECO 555. Dapat result test. Seperti jangkaan aku, aku fail lagi. Ramai budak yang fail test ni. Nasib baiklah Encik Hassan nak buat back-up test. Aku mesti score back-up test tu. Kelas petang dan malam hari isnin tu aku tak pergi sebab aku tak sihat.

Hari selasa malam, aku study Marketing Communication (marcom), untuk kuiz yang dah tertangguh selama 2 minggu. Pagi rabu aku bangun awal, 6 pagi, walaupun aku tidur pukul3 pagi semata-mata untuk study marcom. Sampai ke kelas, kuiz batal!!!! Untuk minggu ketiga berturut-turut kuiz Marcom batal. Menyirap aku. Penat bangun pagi, sekali batal pulak test. PM Kamel membuat pengesahan bahawa minggu depan comfirm ada kuiz. Setelah aku tengok jadual, Rabu depan juga ada test Management Channel. AARRGGHH!!!! Dua test lagi dalam satu hari. Akibat aku bangun pagi untuk study marcom ni, untuk kelas seterusnya, aku belajar dalam keaadaan mengantuk.

Aku ada test hari jumaat petang pukul 2:30petang dan pukul 8 malam. Ya! Aku ada 2 test dalam 1 hari. Rancangan aku nak ke Kuala Lumpur terpaksa aku lupakan. Aku ke KL untuk ke majlis pertunangan sepupu aku, Nurnisha, aku panggil dia Noni. Aku memang rapat dengan dia. Kami dah macam adik beradik. Tapi aku tak dapat ke majlis pertunangan dia sebab test malam jumaat dan pagi isnin nanti. Aku perlu study untuk subjek tersebut kerana hari isnin tu back-up test ECO 555.

Petang Khamis, aku call Noni. Untuk bagi tahu dia yang aku tak hadir ke majlis dia. Marah gila noni dengan aku, terus letak telefon. Aku call dia berkali-kali, tapi dia tak angkat. Lepas tu dia hantar aku SMS lebih kurang macam ni:

Sampai hati Aam tak datang. Noni dah bagitau Aam awal-awal lagi sebab nak aam datang. Noni betul-betul merajuk dengan Aam.

Ah, sudah. Satu hal pulak aku nak memujuk dia ni. Agak berkecamuk kepala aku di buat nya. Aku terus lupakan masalah aku dan study. Aku kena lupakan masalah aku dengan Noni dan perasaan tak cukup tidur aku ni. Aku ada 2 test menanti aku esok dan keduanya boleh di katakan susah juga. Malam tu jugak Noni hantar SMS mintak maaf sebab emo sangat tadi. Hati aku dah lapang sikit.

Jumaat, aku bangun pagi untuk study lagi. Dua test dalam satu hari. Aku memang tak suka keadaan macam ni. Membuat kan hati aku goyang. Tapi aku tak kan berputus asa. Aku akan pastikan aku score test-test hari ni. Mengubat luka sepanjang minggu ni. Hehe..

Akhirnya masa yang di tunggu dah tiba. Aku pergi untuk test aku yang pertama pada pukul 2:30 petang, Sales Management. Soalan agak senang. Soalan direct. Aku jawab dengan senang hati. Tak de masalah. Test malam, Global Retailing, soalan pun tak lah sesusah yang aku sangkakan. Lega. Tak de lah parah sangat.

Kesimpulannya, minggu ni kurang best untuk aku. Aku agak keletihan sebab 2-3 hari tak cukup tidur. Harap-harap minggu depan jadi minggu yang best pulak. Harap la.....

Tidak ada komentar:

Posting Komentar