Minggu, 05 Agustus 2007

BAS ROSAK LAGI

Korang ada baca post aku sebelum ini tentang bas ekspress Cepat Ekspress yang aku naiki rosak?? Kalau ada, post ini lebih kurang kesinambungan nya lah....

Hari jumaat petang, aku pulang ke Batu Pahat menaiki bas. Dah lama juga aku tak balik naik bas. Aku balik naik bas Yow Hoe. Bas ni bas tambang, atau senang cakap, bas mini taip saiz dia panjang sikit dan dia travel destinasi yang lebih jauh dari bas mini biasa. Kalau korang orang KL, mungkin dah lama tak dengar perkataan bas mini ni kan? Maklumlah, sekarang dekat sana pakai bas Rapid KL, City Liner dan intakota dan lain-lain la...

Belum pun sampai ke Labis, enjin bas ni berasap. Pegh!!!! Aku dah angin gak la masa tu. Kenapa asyik rosak je bas yang aku naik. Tak lama lepas tu, kawan dia datang betulkan sikit-sikit. Lepas tu driver bas ni gamble je terus jalan walaupun enjin bas tu dah gegar gila-gila punya la. Sampai Labis, driver dia cakap nak tukar bas. Tapi tiba-tiba jalan balik. Berdoa je la hati aku jangan bas tu meletup sudah. Akhirnya sampai Cha'ah, dapat jugak tukar bas. Baru la tenang sikit hati aku.

Tolong la tukar bas Syarikat Yow Hoe. Letak la bas korang dengan air-cond. Tolong la.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar