Senin, 20 Agustus 2007

REDS HELD BY HARSH PENALTY

Fernando Torres berjaya menjaringkan gol pertamanya semasa membuat debut di Anfield semalam dalam pertembungan dengan Chelsea. Torres mudah menggelecek Ben Haim sebelum menolak kemas bola ke gawang Chelsea.

Pada masa separuh masa kedua, Chelsea di anugerah penalti kontroversi dan tak masuk akal oleh pengadil, Rob Style. Florent Malouda yang langgar Steve Finnan, lepas tu Chelsea pulak yang dapat penalti. Kita semua pun tahu reputasi Malouda yang suka berlakon untuk dapatkan penalti. Ingat lagi final Piala Dunia 2006 Di Jerman? Perancis lawan Itali. Gol pertama Perancis ialah hasil penalti selepas Malouda berlakon jatuh lalu mendapatkan penalti untuk Perancis, Tapi last-last kalah jugak. Sama la dengan Chelsea ni, jangan mimpi la boleh dapat Johan EPL kalau asyik menipu je.

Pengadil, Rob Style juga terkenal dengan pengadil kontroversi di England. Ingat lagi perlawanan antara Man Utd lawan Tottenham Hotspurs di mana gol keeper Man Utd menangkap bola yang sudah lepas garisan tapi Rob Styles cakap bola tu tak lepas garis... Pfftt..

Tapi biasa la, bola sepak. Macam-macam boleh jadi. Kalau tak de kontroversi, bukan bola sepak namanya. So harap Liverpool terus berjuang lagi.

The First Eleven

Liverpool: Reina, Arbeloa, Agger, Carragher, Finnan, Riise, Alonso, Gerrard, Pennant, Kuyt, Torres. Subs - Babel, Crouch, Hyypia, Itandje, Mascherano

Chelsea: Cech, Cole, Haim, Terry, Obi Mikel, Malouda, Essien, Lampard, Wright-Phillips, Drogba, Kalou. Subs - Cole, Cudicini, Makelele, Pizarro

Liverpool fc Man-of-the-Match: Steven Gerrard

Tidak ada komentar:

Posting Komentar