Jumat, 15 Juli 2011

Kalau Nak Break-Up Sebab Dah Ada Calon Lain, Sila Gunakan Ayat Yang Lebih Elok

Situasi 1

"Kenapa awak nak tinggalkan saya?"

"Sebab saya dah tak suka kan awak."

"Tak suka kan saya? Kenapa tiba-tiba tak suka kan saya? Dah 8 tahun kita bercinta. Dari zaman sekolah lagi. Kenapa awak nak putuskan hubungan kita?"

"Sebab awak tu tak handsome. And one more thing. Awak tu jual burger je."

"Salah ke saya jual burger? Jual burger tu haram ke?"

"Bukan la haram. Tapi awak boleh tanggung saya dengan anak-anak ke kalau awak masih jual burger macam ni?"

"Saya akan usahakan. InsyaAllah. Saya pun dah plan nak buat kedai makan lepas ni.."

"Sudah la. Awak punya plan nak bukak kedai makan ni, dari 3 tahun lepas I dah dengar. Tapi awak tak buat-buat jugak."

"Sabar la. saya tengah kumpul modal ni."

"Sudah la. Penat saya tunggu. Lagipun saya dah jumpa pakwe yang lebih handsom & kaya dari awak."

"Sampai hati awak tinggalkan saya."

"Saya ni cantik. Saya habiskan banyak duit untuk beli kosmetik kecantikan. Hari-hari saya jogging nak dapatkan bentuk badan yang cantik ni. Saya berhak memilih lelaki yang sesuai dengan saya. Saya berhak memilih pakwe yang mempunyai rupa paras yang lagi handsome dan kaya dari awak"


Situasi 2

2 tahun kemudian.

"Kenapa you nak tinggalkan I?"

"Sebab I dah tak suka kan you."

"Tak suka kan I? Kenapa tiba-tiba tak suka kan I? Dah 2 tahun kita bercinta. Kenapa you nak putuskan hubungan kita?"

"Sebab I dah muak tengok muka you. I dah jumpa calon lain yang lagi lawa dari you."

"Itu je sebab you nak tinggalkan you?" Sampai hati awak tinggalkan saya."

"Saya ni handsome. Kaya pulak tu. Saya berkerja lintang pukang sebab nak kaya. Saya pergi gym tiap-tiap petang sebab nak dapat body tough macam ni. Saya berhak memilih perempuan yang sesuai dengan saya. Saya berhak memilih makwe yang mempunyai rupa paras yang lagi cantik dari awak"

============

Kalau nak break-up sebab dah ada calon lain, sila gunakan ayat yang lebih elok. Takut ayat tu melantun balik pada kita nanti.

P/S: Kisah di atas digarap dari kisah separuh benar, dan separuh lagi rekaan

Tidak ada komentar:

Posting Komentar