Senin, 31 Januari 2011

WOTS TOP TEN LIST: 10 Ayat Yang Anda Tidak Mahu Dengar Dari Mulut Anak Anda

Sebenarnya aku cuba menulis sesuatu yang serius hari ini. Tetapi kerana hujan sepanjang hari semenjak 4 hari kebelakangan ini menyebabkan otak aku menjadi tepu.

Dengan itu, ada baiknya aku mengembalikan semula segmen yang sudah lama aku abaikan, WOTS Top Ten List. Bagi sesiapa yang tidak tahu, idea segmen ini datang dari segmen Late Show Top Ten List dari rancangan Late Show With David Letterman.

Kali ini, aku nak bercerita tentang 10 Ayat Yang Anda Tidak Mahu Dengar Dari Mulut Anak Anda.

Saat paling gembira buat ibu bapa ialah saat anak mereka menuturkan perkataan pertama. Tapi lama kelamaan bila anak sudah pandai bercakap, pasti ada ayat yang anda tidak mahu dengar dari mulut anak anda.

Apakah ayat-ayat tersebut? Mari kita lihat sama-sama.

WOTS TOP TEN LIST: 10 Ayat Yang Anda Tidak Mahu Dengar Dari Mulut Anak Anda

10. "Ayah dengan mak tau tak, malam ni saya bakal jadi hadiah untuk race antara Farid dan Johan."

9. "Mak! Saya baru masuk satu persatuan. Saja nak mengisi waktu lapang. Namanya Kelab Tanpa Dara."

8. "Ayah, saya balik lambat sikit. Saya nak pergi jumpa pak cik Ayah Pin kejap."

7. "Semoga ayah dapat cari ubat sakit jantung yang saya sorokkan tu."

6. "Ayah! Mak! Saya dapat 10A dalam SPM.... Dan Saya jugak mengandung 3 bulan."

5. "Saya bersyukur kerana tidak mempunyai muka yang hodoh, otak yang bodoh dan badan yang gemuk, walaupun saya mewarisi genetik dan DNA abah dan ibu."

4. "Macam mana saya boleh dilahirkan dalam keluarga yang sangat loser ni?"

3. "Abah... Melancap tu ape?"

2. "Abah perasan tak yang muka saya ni sama macam kawan abah yang handsome tu. Ala.... Yang selalu datang masa abah tak de dekat rumah tu. Kenapa muka saya tak sama macam muka abah eh?"

1. "Saya sekarang tengah dating dengan seorang artis dan saya berniat nak memperisterikan dia. Nama dia Fasha Sandha."

Semoga anda berjaya mendidik anak anda dengan baik supaya mereka tidak menyebut ayat-ayat di atas.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar