Senin, 24 Januari 2011

Lagu-lagu annoying yang boleh bikin telinga aku berdarah dan bernanah Part 1

Sebenarnya, dah agak lama juga aku pasang niat hendak menulis entri ini. Tapi ada saja isu lain yang aku nak ketengahkan. Sementara tengah tiada isu yang menarik dan hangat, aku rasa dah sampai masanya untuk aku menulis entri ini.

Mesti ada lagu yang buat kamu menyampah kan? Bila dengar lagu tersebut, terus rasa menyampah. Bila dengar lagu tersebut, terus rasa mahu menghamburkan maki hamun. Bila dengar lagu tersebut, terus hati tertanya, "Siapalah bangsat yang nyanyi/buat lagu ni?". Bila dengar lagu tersebut, terus rasa nak tutup radio. Bila lagu tersebut keluar di MTV, terus rasa nak tukar ke channel lain. Bila ada member yang menyanyikan lagu tersebut masa Karaoke, rasa macam nak sumbat microphone dalam bontot mulut kawan kamu tu.

Setiap orang ada sebab untuk membenci sesuatu lagu dan ada senarai lagu menyampah masing-masing. Hari ini aku nak berkongsi senarai lagu-lagu annoying yang boleh bikin telinga aku berdarah dan bernanah.

Tak semua lagu aku akan letak videonya dalam senarai. Mana-mana yang aku tak letak video, kamu cari sendiri dekat Youtube.

Dr. Bombay - Calcutta (Taxi, Taxi, Taxi)


Aku rasa mesti ramai masih ingat lagu lahanat ni. Lagu Calcutta nyanyian Dr. Bombay ini popular sekitar tahun 1998. Masa tahun ini, dunia muzik cuba dirosakkan dengan beberapa kumpulan yang muncul dari negara-negara eropah terutamanya dari negara Scandinavia yang membawa genre muzik dance, techno dan sewaktu dengannya.

Antara artis lain yang datang dari Eropah dan Scandinavia dan muncul dengan muzik ala-ala Dr. Bombay ialah  Aqua, Toy Box (terkenal dengan lagu Tarzan and Jane), Eiffel 65 (terkenal dengan lagu Blue (Da Ba Dee)), Smile (terkenal dengan lagu Butterfly), Vengaboys dan lain-lain lagi.

Kenapa aku menyampah dengan lagu ini? Sebab aku memang tak suka dengan lagu bergenre dance. Tambahan lagi penyanyinya menyanyikan lagu tentang teksi. Watdehel? Dan yang penting sekali, lagu tersebut mempunyai lirik sing-a-long songs yang membuatkan aku bertambah menyampah. Lagi menyampah bila mendengar pelat India yang dibuat-buat.

Pembaca berbangsa India jangan ingat aku racist dengan kaum India pula sebab aku kata aku menyampah pelat India Dr. Bombay. Sebab aku menyampah dengan pelat Dr. Bombay ialah dia sebenarnya bukan orang India pun. Dia berasal dari Sweden sebenarnya. Nama betulnya ialah Jonny Jakobsen. Dia menyamar jadi seorang yang berbangsa India untuk meraih populariti murahan.

Selepas Dr. Bombay, Jonny muncul pula dengan identiti baru, sebagai Dr. Macdoo yang juga membawa identiti seorang yang berbangsa India. Kemudian dia muncul sebagai Carlito, orang yang berbangsa Mexico. 

Seriously, boleh tak kau jadi diri kau sendiri dan menyanyi? Tak perlu jadi orang lain. Dan inilah sebab utama aku menyampah dengan lagu dan Dr. Bombay.


50 Cents - In Da Club

Aku menyampah gila dengan 50 Cents. Bagi aku, 50 Cents adalah antara artis yang memulakan genre stereotype Hip-Hop moden, iaitu lagu Hip-Hop yang liriknya sampah dan video klip dipenuhi dengan perempuan seksi yang dieksploitasi, tayang-tayang duit, tayang rantai emas, tayang bling-bling, berlagak konon macam stylo habis, dipenuhi dengan perasaan riak, berlagak gengster dan mesti ada aksi tabur-tabur duit.

Dan lirik lagu ini... "Go shawty.. It's your birthday... We gon' party like it's yo birthday... We gon' sip Bacardi like it's your birthday.. And you know we don't give a f*ck... It's not your birthday!"

Bangang. Lirik meaningless. Memang kebanyakan lagu Hip-Hop moden sekarang memang meaningless. Memandangkan aku memang jenis menitik beratkan lirik sesebuah lagu, jadi lagu macam 50 Cents memang tak masuk kepala aku.

Sorry, 50 Cents. I don't give a f*ck!


Alif Satar - Jangan Nakal

Masa mula-mula aku dengar lagu ini, aku diam saja. Tak terasa apa-apa sangat. Masuk bahagian chorus bila mula keluar lirik "Please.. Please.. Please... Kamu jangan nakal...."

Pppppffftttttt!!! Watdefak! Apa kejadah letak lirik macam tu. Macam yang aku katakan di atas, aku memang tak suka lagu yang jenis sing-a-long songs ni. Jadi, automatik aku terus menyampah dengan lagu ini.

Sorry, Alif Satar. Aku tak menyimpan dendam atau benci dengan kau. Cuma lagu kau menyebabkan aku rasa sedih dan facepalm.


Aliff Aziz - Sayang Sayang

Kalau dengar lagu Jangan Nakal aku dah rasa sikit rage, dengar lagu Sayang-Sayang boleh menyebabkan aku rasa nak amuk satu taman. 

Bila dengar lagu ini buat aku rasa ffffuuuu..... Tiada apa yang dapat menggambarkan perasaan aku pada lagu ini.

Sekali lagi aku ingin katakan. Maaf Aliff Aziz. Aku tak menyimpan dendam dengan kau, tapi lagu kau memang macam sial. Sial!


The Cheeky Girls - Cheeky Song (Touch My Bum)


Pernah dengar lagu ini? Kalau pernah, kau dan aku adalah antara insan yang malang di dunia.

The Cheeky Girls adalah duo gandingan dua adik beradik kembar, Gabriela and Monica Irimia, yang berasal dari bandar yang terkenal dengan lagenda dan mitos vampire terkenal di dunia, Transylvania, Romania.

Lagu ini mengandungi lirik yang meaningless. Macam aku katakan di atas, aku benci lagu yang liriknya tiada maksud dan mengarut. Paling bangan sekali ialah liriknya yang berbunyi "Touch my bum.. This is life."

Pppppffffttttt!!! Apa kena mengena dengan sentuh bontot kau dengan kehidupan. Memang tiada kena mengena langsung. Lagipun, apa barang sentuh bontot. Sentuh breast baru masyuk.

Aku akui The Cheeky Girls memang seksi. Tak percaya, tengok gambar di bawah.


Sexy like hell kan? Tapi keseksian mereka gagal memikat aku. Ini kerana keseksian bercampur dengan gerakan tarian yang annoying dan lagu yang berkelas rendah memang gagal sama sekali memancing nafsu lelaki aku untuk melihat mereka. Lagipun, seksi mereka memang tak de kelas langsung.

Kalau nak, tirulah gaya girl band dari Korea seperti Wonder Gilrs, Girls Generation dan lain-lain. Mereka seksi tapi seksi yang berkelas. Kira macam seksi terpimpinlah. Dan gerakan tarian kumpulan Korea memang mengancam dan mampu menggida iman seorang lelaki.

Aku bukan minat sangat dengan lagu girl band Korea ni, biasanya aku tengok video mereka dalam keadaan mute dan hanya melihat keseksian mereka yang ber-hot pants sahaja. Lagu aku tak layan pun. Peha putih mereka yang menjadi pujaan aku. Korean Girls in hot pants is life!

Lagipun secara jujurnya, lelaki yang minat girl band Korea ni minat dengan lagu atau pun tengok keseksian mereka semata-mata? Jawab dengan jujur. Tipu dosa, mati seksa, masuk neraka.

Sorry, Cheeky Girls. Your not my taste. Touch my bum. This is life.


Wali Band - Cari Jodoh

Yes! Aku pernah ulas tentang lagu ini dalam entri ini

Jadi aku malas nak ulas tentang lagu ini lagi sekali. Kesimpulannya, lagu ini mengarut, agak bodoh, membosankan dan annoying.

Nak cari jodoh sampai buat announcement dekat public suruh pakcik-makcik hantar anak dara dekat dia. Lame ass! 

Oh ya! Lagu-lagu Wali Band yang lain pun boleh tahan lame ass jugak. Memang band yang membosankan. Jangan dengar, nanti boleh masuk neraka sebab asyik nak memaki mereka saja.


The Darkness - I Believe In A Thing Called Love


Dengan nada suara yang macam cilakak, pakaian macam haram dan cuba membawa lagu bergenre glam rock dengan gaya yang annoying, lagu ini memang layak disenaraikan antara lagu annoying setiap insan di dunia.

Aku rasa penyanyi ini cuba sedaya upaya meniru gaya penyanyi Queen, Freddy Mercury, dengan membuat pose pelik dan baju yang dipakainya. Tapi nampaknya peniruan ini boleh dikatakan gagal dan menghasilkan keputusan yang agak sampah.

Nada suara yang ditekan supaya tinggi seperti suara perempuan menambahkan lagi rasa annoying ke tahap dewa melangit. Seriously, kenapa kau buat suara kau macam tu? Kau nak tiru gaya nyanyian penyanyi Aerosmith, Steven Tyler ke? Peniruan kau gagal sama sekali. Tak sama maca Steven Tyler pun, macam ayam tercekik adalah.

Oh, ya! Lagu-lagu The Darkness yang lain pun sampah juga. Senang cerita, jangan dengar lagu band ini. Nasib baik band ni dah berpecah. Selamat telinga aku.


Right Said Fred - I'm Too Sexy


Ok. Tengok video klip dah cukup buat kita terasa annoying. Bila dengar lagunya, 2 kali ganda annoying. Fred Said Right adalah duo (asalnya mereka bertiga macam dalam video klip di atas) berasal dari London, England.

Percaya atau tidak, lagu yang annoying ini pernah menduduki tangga pertama Carta Billboard Amerika. Yes! Music taste orang Amerika memang boleh tahan teruk juga rupanya.

Aku tak faham apa yang cuba dibuktikan oleh penyanyi ini dengan lagu sejahanam ini. Aku tak tahu macam mana lagu macam ini boleh mengungguli Carta Billboard. Dia seksi sangat ke sampai semua benda tak mampu menandingi keseksian dia?

Oh ya. Selepas menonton video klip lagu ini, mesti ada yang bertanya, "Diorang ni Gay ke?" Mesti kan? Kan? Kan? Jangan tipu. Tipu dosa, mati seksa, masuk neraka.

Aku tak pasti dengan ahli kumpulan yang lain. Tapi penyanyinya, Richard Fairbrass, ialah seorang biseksual. Maksudnya, lelaki dia layan, perempuan pun dia layan. Faraj dia hentam, bontot pun dia sondol.

I'm too sexy for my cat!


Semua lagu Justin Bieber

Perlukah aku terangkan kenapa aku tak suka semua lagu Justin Bieber?

Apa? Aku jealous dengan Justin Bieber sebab ramai gadis-gadis minat dia? Ppppfffttt!!! Kenapa aku perlu jealous dengan budak bawah umur macam dia.

Kenapa aku tak suka Justin Bieber? Justin Bieber is overrated. Lagu tak sedap mana pun. Tarian tak gempak mana pun. Banyak tiru tarian Michael Jackson, lepas tu dapat gelaran 'The Next Jacko' pulak. Michael Jackson is bigger than that! Michael Jackson bukan hanya bergantung pada tarian. Suara pun bukan sedap mana. Macam suara perempuan. 

Bagi aku, Justin Bieber is overrated. Itu sebab utama aku tak suka lagu dia. Dia juga menyebabkan perempuan hilang akal dan kemaluan sampai terjerit-jerit macam orang gila. Ramai perempuan menjadi pedophile kerana dia.

Senang cerita. Justin Bieber hanya sesuai didengar oleh budak perempuan bawah 15 tahun. Lelaki yang minat Justin Bieber is a pure gay! Gay! GAY!!!!!!!!

==========

Ok. Sampai sini dulu aku mengarut. Apa? Ada lagu kegemaran kamu dalam senarai ini? Padan muka!

Kita ada citarasa muzik yang berbeza. Mungkin ada lagu yang kau suka tapi aku tak suka. Begitu juga sebaliknya. Jadi, janganlah nak rage semacam lepas baca senarai ini. Kita punya citarasa yang berbeza.

Sebenarnya banyak lagi senarai lagu annoying dalam hidup aku. Aku akan sambung dalam bahagian yang akan datang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar