Jumat, 21 Januari 2011

Fesbuk Tipu #5: Akademi Fantasia

Memandangkan masih ada yang ingatkan yang segmen Fesbuk Tipu ni betul-betul fesbuk orang yang ada dalam gambar tersebut, biar aku beritahu sekali lagi.

Ini semua bukannya betul, aku yang buat. Just for the LOL. So, siapa yang ingat benda ni betul, dia memang slowpoke and don't have a sense of humor.

Dari bahagian satu sampai yang ke-5, semuanya aku yang reka sendiri. Happy? Understand? Kalau tak faham jugak, aku tak tau nak cakap apa lagi. baik kau tutup laptop kau dan pergi bunuh diri.

Dalam entri sebelum ini, aku ada cerita tentang Cara untuk memenangi Akademi Fantasia 9, Akademi Fantasi edisi terakhir. Kali ini, kita sentuh tentang pengacaranya pula.

Sila klik pada gambar untuk imej yang lebih jelas

Semenjak aku dapat tahu Akademi Fantasia (AF) bakal melabuhkan tirai tahun ini, aku banyak kali jumpa tentang spekulasi siapa bakal pengacara dan pengetua untuk AF9. Spekulasi yang sama menaik dengan cadangan untuk menubuhkan pasukan bola sepak Skuad 1Asean.

Yes! Akademi Fantasia dan Skuad 1Asean ni lebih kurang sama saja tahinya.

Untuk kali ini, aku ketengahkan calon-calon pengacara. Agak-agak, siapa yang bakal menjadi pengacara rancangan realiti yang bisan, klise dan stereotype ini untuk kali terakhir?

Bercerita tentang rancangan realiti nyanyian, aku teringat American Idol. Semalam semasa sedang channel walking (blogwalking untuk jalan-jalan dalam blog. Channel walking tengah main tukar-tukar channel TV) aku terbuka American Idol. Dan aku ternampak seorang kelibat rockers yang menjadi salah seorang juri American Idol. Seriously, what the hell Steven Tyler doing in American Idol? 

Steven Tyler, vokalis kumpulan Aerosmith, adalah salah seorang rockers yang aku salute kini sudah menjadi salah seorang juri American Idol. Ini boleh dikategorikan sebagai sell-out tahap dewa melangit.

Apa boleh buat. Zaman sekarang kalau mahu hidup, memang kena sell-out. Sell-out is a way of life. Pahit untuk ditelan tapi itulah hakikat hidup sekarang.

P/S: Kenapa aku letak gambar AC Mizal pakai songkok? Sebab muka dia macam muka kesian. Lagipun komen dia dalam gambar atas tu macam meminta simpati. Gambar sesuai dengan komen tersebut.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar