Rabu, 02 Februari 2011

Malaysia ada, Amerika pun ada!

Dulu aku pernah tulis pasal "Amerika ada, Malaysia pun ada!" di entri ini dan entri ini. Kali ini aku nak terbalikkan pula. "Malaysia ada, Amerika pun ada!"

Dalam entri "Amerika ada, Malaysia pun ada!", aku akan menunjukkan benda yang ada di Amerika dan kemudian menunjukkan yang benda yang hampir sama juga ada di Malaysia. Kali ini, kita terbalikkan pula. Apa yang ada di Malaysia, juga berada di Amerika.

Di Malaysia kita ada New Boyz!


Siapa yang tak kenal Newboyz yang dikepalai oleh Tomok ini. Aku masih ingat si Tomok and the geng telah pun menyakitkan telinga aku semenjak aku tingakatan dua lagi. Eh? Ke dari tingkatan tiga eh? Tak mengapa, yang penting memang dah buat aku annoying semenjak berbelas tahun yang lepas.

Dengan membawakan lagu bergenre ala-ala kumpulan Spoon, Scoin, Budak Kaca Mata dan sewaktu dengannya, Newboyz berjaya membuatkan gadis pra matang menangis dan menjerit macam kena sampuk jin bila melihat mereka menyanyi dan para lelaki rasa macam nak lempang awek masing-masing bila melihat awek masing-masing menjerit dah macam orang hilang akal.

Mereka menjadi fenomena. Dan seperti apa yang aku pernah katakan dalam entri terdahulu, aku memang tak berapa gemar artis fenomena. Itu sebabnya aku tidak minat Mawi, Justin Bieber, Lady GaGa dan yang sewaktu dengannya.

Artis fenomena biasanya bukannya bagus sangat. Mereka banyak bergantung dengan populariti dari bakat yang ada. That's a fact!


Di Amerika, kita ada New Boyz!


New Boyz daripada Amerika ialah kumpulan duo Hip-Hop yang berasal dari California. Mereka mula aktif menjadi artis semenjak 2008.

Selain Hip-Hop, mereka juga membawa element Jerkin'. Apa itu Jerkin'? Jerkin' adalah sejenis street dance yang berasal dari dari bahagian West Coast, Amerika dan kini mula diminati di bahagian East Coast.

Macam mana rupa tarian Jerkin'? Aku pun tak tahu. Jangan risau. Tak lama lagi adalah budak-budak dekat Malaysia bakal menari Jerkin'. Macam shuffle dan Tektonik dulu.

Kedua-dua kumpulan ini membawa genre muzik yang berlainan, tetapi membawa nama yang sama. Selain nama kumpulan, mereka juga ada satu persamaan.

Lagu kedua-dua kumpulan ini memang annoying!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar