Rabu, 30 Januari 2008

HERO AND ZERO: JANUARY 2008

Sudah 2-3 hari juga aku tidak update blog ini. Aku agak sibuk kebelakangan ini. Malah minggu ini merupakan minggu yang agak banyak cabaran bagi aku.

Baiklah, aku mahu mewujudkan segmen baru dalam blog aku ini. Segmen ini di beri nama Hero & Zero, di mana setiap bulan aku akan memilih 1 atau mungkin lebih, orang yang berjaya (hero) atau si gagal (zero) tidak kira dalam apa jua kategori. Aku juga tidak pasti samada segmen ini mampu bertahan hingga akhir tahun. Sama-sama kita tunggu dan lihat.

HERO

ESTRANGED




Berjaya membuat upset terbesar dalam karier mereka dengan mengalahkan nama besar seperti Datin Seri Siti Nurhaliza, Mawi (eh, mamat ni nama besar ke?) dan lain-lain lagi dalam Anugerah Juara Lagu 2007 baru-baru ini.

Estranged membawa pulang wang sebanyak RM 37 000 hasil kemenangan 2 kategori iaitu Lagu Pop Rock Terbaik dan Juara Lagu 2007. Tahniah dan harap terus maju jaya.

ZERO

FAIZAL TAHIR



Mula-mula, masuk satu team nasyid. Bila team nasyid tu dah popular sikit, keluar dari team nasyid tu, simpan rambut panjang sikit dan masuk pertandingan One In A Million. Pakai baca dengan logo Superman dan akhirnya di cap sebagai Superman Malaysia... Konon la..

Sehari sebelum pertandingan One In A Million tu, buat komen dengan berkata "Saya yakin saya akan menang" dan memperlekehkan pihak lawan dan akhirnya kamu kalah.

Lepas tu buat album, dan bukak baju seluar masa konsert live di 8TV. Lepas tu kena gam 3 bulan dan akhirnya di gam dari menyertai pertandingan akhir Anugerah Juara Lagu di mana ramai orang kononnya yakin yang mamat ni boleh menang tahun ni.

So, jadi kan ini pengajaran kepada kamu semua. Kalau nak popular mendadak, jangan bukak baju masa konsert, baik buat video macam Vanilla Sky, lagi bagus.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar