Sabtu, 10 November 2007

MASIH WUJUDKAH CINTA DI KEHIDUPAN KITA?

Seringkali aku lihat pada masa kini, sering kita lihat pasangan bercinta di mana-mana sahaja. Pergi ke mana sahaja, pasti akan bersama. Bagaikan belangkas, bagaikan merpati dua sejoli. Dunia ini bagai milik mereka berdua. Kata orang barat, "Love is all around."

Tapi benarkah cinta mereka sejati? Seringkali juga kita lihat, mereka bertukar-tukar pasangan. Hari ini keluar dengan perempuan lain, esok keluar dengan perempuan lain pula. Begitu juga dengan si wanita. Bertukar teman lelaki sesuka hati. bagaikan menukar pakaian.

Fenomena ini lebih mudah di lihat di Universiti. Ada kekasih di luar kampus atau tempat asal mereka. Tetapi masih ada kekasih di dalam kampus. Katanya, cinta kontrak sahaja.

"Alah, main-main je. Bukan betul-betul pun." Itulah kata mereka bila di tanya tentang cinta kontrak, atau sekarang lebih popular dengan nama kekasih gelap (selepas di popularkan oleh kumpulan ungu)

Jadi di sini aku ingin bertanya kepada kamu semua, adakah cinta sejati masih wujud? Kalau kamu betul-betul cinta-mencintai, kenapa perlu ada cinta kontrak? Kenapa perlu ada kekasih gelap? Sila jawap tanya aku.

Maaf kan aku kawan-kawan. Aku sepatutnya meneruskan kempen Revolusi Pencinta Bebas, tapi lain pula yang aku coretkan. Maaf kan aku, aku gagal dalam menghidupkan kempen ini. Aku sering melakukan kesilapan.

_________________________________
Baiklah. Cuti semester sudah bermula. Aku akan kurang memblogging pada masa cuti kerana tiada talian internet di rumah ku. Jadi aku tidak boleh update setiap hari. Tapi tidak bermakna aku tidak akan update. Cuma tidak sekerap sekarang. Tetapi aku tetap akan update. Selamat bercuti semua!!!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar