Rabu, 24 Oktober 2007

ADA APA DENGAN NAMA

Nampaknya entri aku berkenaan pencarian gadis bernama Nadia semasa aku belum akil baligh lagi mendapat sambutan dan komen yang pelbagai dari kawan-kawan bloggersfera yang lain. Aku ucapkan terima kasih kepada kawan-kawan sekalian.

Kepada kawan-kawan yang ada kawan bernama Nadia yang cun dan masih single, jangan teragak-agak untuk foward kan nombor telefon bimbit mereka kepada aku (kecuali Nadia student Diploma Hotel Katering batch aku masa aku belajar di Politeknik Merlimau dan yang bernama Azrul Nadia). Juga jika adakamu kenal gadis bernama Julia, sila foward nombor kepada Tongah.

Sekarang aku nak menjawap soalan daripada kawan-kawan aku. Ada ramai kawan-kawan dan pembaca blog aku yang bertanya kepada aku melalui e-mel, mesej friendster, SMS, secara face-to-face dan lain-lain cara lagi berkenaan nama blog aku ni. Mana kau dapat nama Warmness On the Soul ni? Kenapa tak nama kan blog kau ni bahasa melayu? Dan sebagainya.

Kadang-kadang aku jawab dan kadang-kadang aku biarkan soalan itu tergantung tanpa jawapan. Tapi kali ini aku akan jawap semua persoalan kamu selama ini dalam blog ini supaya semua orang, termasuk yang tak bertanya soalan ini, tidak berada dalam kebingungan lagi.

Soalan 1
Mana kau dapat nama Warmness On The Soul ni?

Warmness On The Soul sebenarnya satu judul lagu daripada kumpulan Avenged Sevenfold. Lagu ini di ambil daripada EP mereka yang juga mempunyai tajuk yang sama dengan tajuk lagu mereka ini, Warmness On The Soul.

Kumpulan Avenged Sevenfold merupakan band yang memainkan lagu-lagu bergenre kan Metalcore, Hard Rock dan Heavy Metal. Tetapi lagu ini berbeza. LAgu ini merupakan lagu paling slow, paling Mellow atau senang cerita, paling jiwang yang pernah di hasilkan oleh band ini. Aku pun agak terkejut yang band ini boleh buat lagu macam ini.

Lagu ini secara keseluruhan nya di penuhi nyanyian penyanyi nya, M. Shadow, secara solo dan di iringi bunyi piano. Bunyi drum dan gitar masuk dalam pertengahan lagu tapi secara biasa. Tiada bunyi metal pun.

Aku ni bukan la kreatif sangat dalam mencari nama blog. Ceduk ikut suka je.

Soalan 2
Kenapa pilih Warmness On The Soul jadi tajuk blog Kau?

Sebab masa aku buat blog ni, aku kebuntuan idea untuk memilih tajuk yang sesuai.

Tiba-tiba, lagu Warmness On The Soul di mainkan di winamp aku. Terdetik hati aku untuk memilih tajuk lagu ini menjadi tajuk blog aku.

Lagipun kebanyakkan peminat Avenged Sevenfold tidak pernah dengar lagu ini atau pun tidak suka lagu ini lalu lagu ini luput dari memori mereka. Jadi secara spontan aku mendapat nama blog aku.

Soalan 3
Kenapa blog kau ni tak di tetapkan dengan satu tema? Maksud aku, kau tulis pasal muzik aje ke, bola sepak je ke?

Itu tak cool beb. Aku tulis ikut suka aku. Apa terlintas dalam otak aku, segera aku tuliskan (atau taip kan untuk lebih tepat).

Aku tak suka blog aku bertema. Nanti kalau aku dah buat tema muzik. Aku tak boleh tulis pasal bola sepak. Aku kena buat blog lain pula khas untuk bola sepak. Itu melecehkan. Jadi ini adalah yang terbaik aku buat.

Soalan 4
Kau tak nak tukar nama blog kau ke bahasa melayu ke? Kau pun blogging dalam bahasa melayu kan?


Walaupun nama blog aku dalam bahasa inggeris, tak bermakna aku tidak cintakan bahasa ibunda kita ini. Lagipun aku tidak rasa salah untuk menggunakan tajuk inggeris untuk blog melayu.

Biar aku bagi contoh kepada kamu. Berapa banyak nama band di Malaysia yang menggunakan nama inggeris untuk Band mereka tetapi menyanyi dalam bahasa melayu? Biar aku senaraikan nama-nama band itu kepada kamu:

Black Dog Bone, Sweet September, Carefree, Boney M...eh. Ni band omputih, Sweet Charity, The Revolvers, Gingerbread, Alleycats, Flybaits, Bloodshed, Wings, May, Search, Rusty Blade, Crossfire, Lefthanded, Black Rose, Teachers Pet, Handy Black, Flop Poppy (erm...ni bahasa inggeris ke?), O.A.G (refer as Old Automatic Garbage), Spider, Def Gab C (yang ni bahasa inggeris jugak ke?), Kamikaze (ha...yang ni siap bahasa jepun lagi), Meet Uncle Hussain, Pretty Ugly, The Muffins, The Times, Sil Khannaz, Jason Lo (ni bukan band la), The Fabolous Cats (hehe..), Jinbara (erm...ni bahasa ape ni? Ke bahasa melayu ni) dan banyak lagi la.

Jadi bagi aku, tidak menjadi masalah untuk aku meletakkan nama blog aku dalam bahasa inggeris walaupun aku blogging dalam bahasa melayu.

Kemungkinan untuk aku tukar nama blog aku ini mungkin ada. Kita tunggu dan lihat.

Begitulah entri aku yang panjang lebar, mengarut dan agak sampah untuk kali ini. Entri yang sesuai jika anda tiada idea tetapi gatal tangan untuk post entri walaupun tiada idea.

Jika kamu ingin download lagu tersebut, boleh melawat Multiply aku. Link multiply aku ada di bahagian tepi tu. Tapi multiply aku sangat cikai. Kosong je kecuali bahagian muzik ada sedikit lagu untuk kamu download. Selamat berjaya.

Kalau mahu dengar dulu lagu itu, sila pergi ke bahagian paling bawah blog aku ni. Akan ada gadget yang boleh memainkan lagu tersebut. Sila klik play. Kalau suka, baru download kat multiply aku.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar