Rabu, 26 September 2007

3 GOL TORRES BUAT AKU GEMBIRA

Satu perasaan puas terbit di hati aku apabila akhirnya Liverpool berjaya memecahkan kebuntuan kemenangan setelah seri dalam 3 perlawanan terakhir.

Liverpool turun tanpa Gerrard, Reina, Alonso, Babbel dan Kuyt dan menurunkan 2 pemain muda iaitu Lucas Leiva dan Sebastian Leto dalam barisan utama. Namun begitu, Liverpool mampu memberikan keputusan yang cemerlang.

Persembahan Liverpool pada separuh masa pertama agak goyang, tetapi berbeza semasa separuh masa ke-2. Dominasi Liverpool berjaya membuahkan kemenangan yang di tunggu-tunggu.

Yossi Benayoun berjaya menjaringkan gol pertama beliau untuk Liverpool setelah membuat satu larian cantik sebelum merembat kencang. Beliau berjaya membuktikan yang dia mampu bermain dalam kesebelasan utama.

Fernando Torres berjaya menjaringkan hatrik pertama beliau untuk Liverpool. Torres ingin membuktikan yang beliau telah menjadi striker yang di cari-cari oleh Rafael Benetiz selama ini. Ini menjadikan jumlah gol jaringan beliau menjadi 6 dalam 9 penampilan untuk Liverpool, dua kali masuk sebagai pemain gantian.

Pemain muda dari Argentina, Sebastian Leto bermain dengan baik di posisi wing kiri. Ini membuatkan Kewel lebih sukar untuk merebut kembali posisi beliau dalam kesebelasan utama dalam skuad Liverpool.

Penjaga gol simpanan yang di turunkan hari ini, Charles Itandje gagal menyinar. Dia yang berkata akan bermain dengan baik untuk merampas posisi Reina, gagal menyerlah dan gol kedua Reading sepatutnya boleh di selamatkan.

Aku berharap Liverpool dapat meneruskan rentetan kemenangan seterusnya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar