Jumat, 21 September 2007

CORETAN TANPA HALA TUJU BAHAGIAN KE-2

Aku sebenarnya tiada idea nak menulis, tapi hati dan keinginan aku untuk post entri baru membuak-buak. Jadi, sekali lagi aku akan membuat coretan tanpa hala tuju ini.

1. Nurin Jazlin Jazimin

Mari kita semua sedekah kan al-fatihah kepada adik Nurin Jazlin.

Sungguh zalim manusia yang membuat demikian rupa kepada insan kecil yang masih mentah di dunia ini. Kenapa perlu di perlakukan demikian. Kenapa zalim sangat manusia dekat dunia ini?

Aku harap, penjenayah yang membunuh Nurin akan diberkas dan di kenakan hukuman yang setimpal. Binatang macam mereka tak sepatutnya di layan dengan baik.

Tetapi, adakah undang-undang Malaysia akan menghukum penjenayah dengan setimpal?

Kalau di lihat, kadang-kadang kes atuk, bapa tiri yang rogol cucu, anak sendiri akan di kenakan hukuman yang tak setimpal. Penjara setahun atau denda RM 5,000. Setimpal ke dengan jenayah merogol darah daging sendiri?

Bagi aku, ada sesetengah undang-undang jenayah Malaysia terlampau ringan untuk penjenayah. Aku harap ia akan di gubal dengan lebih adil

2. Penyokong Chelsea

Ramai penyokong Chelsea mula risau dan ingin berpaling tadah setelah pemergian Mourinho.

Ahad ini, Chelsea menentang Man Utd. Kita tengok bagaimana prestasi pengurus baru pilihan Roman Abramovich memimpin Chelsea.

3. Kereta Lula

Ya! Kereta Lula sudah kembali ke pangkuan tuannya!!!!

Seperti sirih pulang ke gagang, Lula terus menghilang di waktu malam setelah mendapat kembali kereta kesayangan nya.

4. Kami

Aku semakin suka menonton cerita Kami. Cerita yang berpaksikan muzik indie dan dunia underground.

Tak sangka ramai kawan-kawan aku juga yang meminati cerita ini. Semasa aku pulang ke Batu Pahat, aku dan kawan-kawan sibuk bercerita tentang cerita ini. Ada yang mengimbau zaman-zaman sekolah semasa kami semua obsess dengan dengan muzik underground, semasa kami semua aktif pergi menonton Gigs.

Mampukah cerita kami mengembalikan zaman kegemilangan underground yang sebenar?

Mampukah cerita ini mengangkat martabat muzik underground supaya tidak di pandang serong oleh orang yang tidak faham dan mengenali muzik underground?

Kita tunggu dan lihat.

Lawat web ini untuk informasi tentang cerita Kami, gig projek kami dan lain-lain. Projek Kami


Banner Cerita Kami

Juliana Evans memang cute. Pakai baju sekolah pun tetap cute

KAMI . The TV Series

KAMI . The TV Series

Tidak ada komentar:

Posting Komentar