Kamis, 20 September 2007

CORETAN TANPA HALA TUJU

Dah lama aku tidak post entri ke blog aku. Post terakhir adalah pada selasa. Mungkin bagi kamu hanya 2 hari, tapi tidak pada aku.

Ada banyak sebab aku tidak post entri. Aku sangat sibuk dengan asignment. Asignment Marketing Channel memang susah. Lagi-lagi kalau major asignment. Tapi tak boleh salahkan asignment. Tugasan tersebut telah diberikan oleh Encik Zambri 2 bulan lepas, tapi akibat kerja last minute, aku dan Kulon buat asignment tersebut dalam 2 hari sahaja. Tetapi masih mendapat pujian dari lecturer.

Ada beberapa benda yang aku nak cerita dalam entri kali ini. Mungkin agak mengarut, baca kalau ada kelapangan:

1. Liverpool FC

Minggu ini aku agak kecewa dengan persembahan Liverpool. Seri dengan Portsmouth aku masih boleh terima kerana kebanyakan pemain Liverpool beraksi untuk negara masing-masing dalam pusingan kelayakan EURO 2008.

Tapi semasa menetang Porto FC, Liverpool memaparkan aksi yang lesu dan letih. Bagi aku, Liverpool bernasib baik untuk seri.

Tak pe, mana ada kelab bola yang menang semua perlawanan. Aku yakin Liverpool akan bangkit.

2. Chelsea FC

Aku agak terkejut bila mendengar berita tentang perletakan jawatan Jose Mourinho dari Chelsea. Beliau di gantikan dengan Avram Grant.

Aku memang terus terang tidak suka dengan Mourinho yang bongkak dan selalu bercakap besar, tapi bagi aku, Roman Abramovich melakukan kesilapan dengan memecat beliau.

Pengganti Jose, Avram Grant merupakan seorang warga Israel, dengan kata lain beragama Yahudi. Aku dapat tahu yang Roman Abramovich beragama yahudi. Dalam senyap, Roman juga banyak merekrut orang berbangsa Yahudi ke dalam pasukan jurulatih dan management Chelsea. Jadi, pemecatan Jose di sebabkan sintemen keagamaan?

Ada khabar angin yang menyatakan yang mungkin Jose Mourinho akan menggantikan Martin Jol dari Tottenham Hotspurs? Tunggu...

3. Mengimbau kenangan silam

Semalam, seorang ex-classmate aku semasa aku belajar di Melaka menelefon aku. berborak panjang juga kami.

Perbualan kami banyak mengimbau kenangan silam semasa kami sedang belajar di Melaka. Selepas perbualan itu, membuatkan aku terfikir sejenak. Aku betul-betul merindui kehidupan aku yang lepas. Fikiran aku terus menerawang ke masa zaman persekolahan aku. Dan aku tersedar yang aku telah banyak kehilangan benda yang aku suka dalam kehidupan aku.

I miss the good old day...

4. Mimpi

Aku banyak bermimpi. Semalam, aku bermimpi semasa aku tidur selepas sahur. Semasa aku tidur tengahari pun, aku boleh bermimpi.

Macam-macam yang aku mimpikan, tentang laptop aku yang tertumpah air, aku jalan-jalan naik vespa di Melaka dengan roomate aku, nampak orang tak puasa makan dalam van jenazah, mendengar cita-cita roomate aku yang ingin ke kayangan dan banyak lagi.

Aku rasa mimpi itu sangat pelik. Ada orang kata, mimpi cuma mainan tidur. Ada yang kata, mimpi tu petanda. Dan kadang-kadang memang ada mimpi aku yang menjadi petanda dalam kehidupan aku.

Kali ini, adakah mimpi ini akan berguna pada aku? Entah lah....

5. Puasa

Alhamdulillah, aku masih puasa penuh. Aku harap aku tidak sakit hingga aku terpaksa tinggal puasa.

Ada member-member aku yang sudah mula memasang lagu raya di mp3 masing-masing. Dan ada yang dah pun menggunakan lagu raya untuk ringtone handphone. Masing-masing dah mula ambik feel raya....

Ok, sampai sini sahaja coretan aku. Aku nak sahur. Selamat berpuasa semua.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar