Jumat, 07 September 2007

TOUCHED BY AN ANGEL

Kamu semua pernah lihat cerita Touched by an Angel? Atau mungkin pernah mendengar mengenai cerita ini. Tak pernah? Aku faham. Cerita ini memang kurang popular di kalangan rakyat Malaysia.


Semalam, semasa aku sedang study untuk test Marcom, tiba-tiba aku teringat tentang cerita Touched by an Angel ni. Cerita ini pernah di tayangkan di NTV7 semasa stesen tersebut masih dalam tempoh percubaan, tahun 1997, sehingga stesen tersebut di lancarkan. Tetapi NTV7 cuma menayangkan musim pertama cerita ini. Aku merupakan peminat setia cerita ini. Selepas NTV7 berhenti menayangkan cerita ini, aku beralih ke TV5, stesen televisyen Singapura, untuk mengikuti cerita tersebut sehingga musim ke-5.

Touched by an Angel merupakan satu jenis drama fantasi dari Amerika. Cerita ini mengisahkan tentang seorang malaikat perempuan, bernama Monica, yang sentiasa menolong manusia-manusia yang sering menghadapi kesusahan. Dia akan di bimbing oleh seorang lagi malaikat perempuan yang lebih otai dari dia. Setiap episod, cerita ini akan memaparkan watak yang berlainan dalam setiap episod.

Monica akan sentiasa menghadapi pelbagai dugaan dan cabaran dalam cuba memulihkan manusia seperti gangguan syaitan dan lain-lain lagi. Memang jalan cerita nya menyimpang dari ajaran agama islam, tapi anggaplah ia cuma sebagai sekadar hiburan.

Apa yang membuatkan aku menyukai cerita ini ialah kerana jalan ceritanya. Selain dari menunjukkan macam mana malaikat membantu manusia, cerita ini juga banyak dan kuat menekan kan elemen-elemen kekeluargaan, mencari jati diri, berani menempuh cabaran dan menghargai kehidupan dan bersyukur dengan apa yang kita ada.

Cerita ini banyak mengimbau kenangan aku pada zaman remaja aku. Cerita ini juga menjadi permulaan untuk aku menonton cerita bersiri dari USA yang lain, sehingga hari ini.

Cerita ini sudah pun tamat di siarkan di US. Harap-harap adalah mana-mana stesen televisyen Malaysia atau Singapore yang ambil dan siarkan cerita ini, aku malas nak download. Banyak sangat episod nya...

LAMAN WEB RASMI TOUCHED BY AN ANGEL

LAMAN WEB WIKIPEDIA TOUCHED BY AN ANGEL

Tidak ada komentar:

Posting Komentar