Senin, 10 September 2007

CIS!!! AKU DI TAG OLEH ROOMATE AKU SENDIRI!!

Ya, aku kena tag dengan roomate sendiri. Aku ada baca tag ni dekat blog-blog orang lain sebelum ini. Lepas tu aku nampak pemilik blog tu tag roomate aku. Dalam hati aku dah terdetik, mesti roomate aku tag aku lepas ni. Ya betul. Aku dah kena tag.

Bak kata Azrul Angkasawan, tag ni bagai api dalam sekam. Musuh dalam selimut. Gunting dalam lipatan. Barah dalam otak. Itu pendapat saudara Azrul.

Bagi aku pula, ada sebab lain aku tak suka tag. Aku sebenarnya suka tag ni, tapi aku suka membaca fakta-fakta orang yang kena tag. Tapi aku tak suka membuat tag ni sebab ia memaksa kita berfikir panjang tentang apa yang nak di tulis dalam tag kita ni. Ya. Aku seorang yan agak pemalas.

Tapi sekarang budaya tag ni dah menular di dalam masyarakat blogersfera ni. Jadi nak tak nak, aku kena juga sporting dan buat jugak tag ni. Menurut kata kawan-kawan sebloggersfera yang lain, kalau dah sekali kena tag, peratusan untuk kena tag untuk kali keseterusnya adalah tinggi. Jadi dengan kata lain, aku akan kena tag lagi dalam masa terdekat. Tapi kira ok la, selepas aku post seratus entri, baru kena tag.

Bagi menunjukan rasa sporting dalam masyarakat blogersfera dan juga menunjukan diri bahawa aku seorang bloggers, aku akan menjawab tag tersebut. Ok mula-mula kena post dulu syarat tag ni.

The Rules:
1. Each blogger must post these rules first.
2. Each blogger starts with eight random facts/habits about themselves.
3. Bloggers that are tagged need to write on their own blog about their eight things and post these rules. At the end of your blog, you need to choose eight people to get tagged and list their names.
4. Don’t forget to leave them a comment telling them they’ve tagged, and to read your blog.

Oh, lepas ni kena tag 8 orang lain pula. Tak pe, itu tolak tepi dulu. Yang penting, aku kena penuhi tag kawan aku ni. Aku akan tulis dalam bahasa melayu kerana sejak mula lagi aku sudah pun memblogging menggunakan bahasa melayu. Tiada sebab aku nak bertukar ke bahasa inggeris pula.

Random Fact No. 1
Aku seorang rabun. Aku pakai cermin mata. Aku sudah rabun sejak tingkatan 1 lagi. Tapi sebenarnya aku tak suka pakai cermin mata sebab aku kerap kali lupa di mana aku letak cermin mata aku kalau aku buka cermin mata aku.

Aku pernah pakai contact lens semasa diploma dan aku bercadang hendak pakai semula kerana aku dah bosan mencari cermin mata yang hilang. Hari tu, hampir setengah jam aku mencari, tapi tak jumpa. Roomate aku yang jumpa. Terima kasih.

Random Fact No. 2
Aku suka coklat. Bukan warna coklat kerana tiada satu baju aku pun yang berwarna coklat, tetapi aku suka makan coklat. Coklat jenama Cadbury merupakan pilihan utama, terutamanya Chrunchy. Aku juga suka kepada semua makanan that based-on-chocolate. Kek, ais-krim, minuman.. just name it. Kalau perasa coklat, aku akan sebat.

Random Fact No. 3
Aku minat muzik. Kegemaran aku ialah muzik-muzik yang keras. Heavy metal, nu-metal, black metal, punk rock, emo, dan semua-semua muzik keras. Ada juga lagu-lagu slow yang aku minat tapi jangan bermimpi aku minat newboyz, Siti Nordiana, Syura, Boboy dan loser yang seangkatan dengan nya. Aku menyokong muzik yang bermaruah.

Band-band yang aku minat dan memainkan muzik yang agak keras adalah Avenged Sevenfold, Linkin Park, Limp Bizkit, Cradle of Filth, Papa Roach, Green Day, Trivium, Pop Shuvit dan banyak lagi. Penat pula nak taip semua

Band yang aku minat dan memainkan muzik lembut adalah Flop Poppy, OAG, Lifehouse, The Times, dan sekali lagi banyak lagi.

Random fact no. 4
Aku sekarang sedang berstatus single. Mana-mana gadis yang terbaca dan rasa dirinya cantik, hot and sexy.. Boleh e-mail aku biodata dan gambar sekali. Heheh...

Random fact no.5
Walaupun aku duduk dan mendapat pendidikan tadika sekolah rendah dan sekolah menengah di Batu Pahat, aku sebenarnya di lahirkan di Selayang, Gombak. Lebih tepat, nama kampung aku ialah Kampung Nakhoda. Ada seorang housemate aku yang berkongsi kampung dengan aku.

Biasanya, kalau balik raya, aku dan famili akan naik bas ekspress Batu Pahat-Kuala Lumpur. Biasanya juga, dalam bas yang aku naik untuk balik kampung masa raya tu, cuma ada aku, ayah aku, dan mak aku. Ya la. Mana ada orang pergi KL masa raya.

Random fact no.6
Aku merupakan pengguna dua talian telefon bimbit, Celcom dan Maxis, X-Pax dan Hotlink. Kenapa aku pakai 2 nombor? Kerana aku ada ramai kenalan dan famili yang menggunakan kedua-dua nombor tersebut.

Random fact no. 7
Aku merupakan peminat kartun jepun. Aku membaca manga dan juga menonton anime. Tapi sejak kebelakangan ini, aku jarang menonton anime. Tapi aku masih membaca manga, melalui online ataupun aku akan beli, hasil edaran Comic House

Antara manga dan anime yang aku minat ialah Dragon Ball, Dragon Quest, Rave, Penyiasat Remaja Kindaichi, Sekolah Detektiv Q, Johan Bola Sepak(yang heronya bernama Akaboshi Taka), Naruto, Gantz, Gekkoh, Tenjo Tenge, I's dan banyak lagi.

Random fact no. 8
Aku juga peminat bola sepak. Aku meminati pasukan Liverpool FC, FC Barcelona, Glasgow Rangers, Inter Milan, dan Bayern Munich. Tapi yang paling hardcore sekali ialah Liverpool. Kalau Liverpool bertembung dengan mana-mana pasukan lain yang aku minati, aku tetap akan sokong Liverpool. You'll Never Walk Alone.

Additional random fact
Yang ni sebenarnya tiada dalam syarat tag, tapi aku nak tulis juga. Aku duduk sebilik dengan calon Pelajar Personaliti Unggul 2007/2008, UiTM Segamat. Ya. Roomate aku tu beb. Aku akan berkempen untuk dia untuk memastikan beliau menang.

Sekarang dah sampai masa aku tag pulak. Aku tak tahu nak tag siapa. Ok, ni senarai mereka yang aku tag. Aku ambil secara rawak sahaja:

1. Ta Pal Cuento. Sebab aku tak faham bahasa blog dia.
2. ArCaRia De BaOoO. Sebab aku ada gambar lucah dalam blog ini. Mungkin boleh download filem porno di blog ini
3. SAGLIKLI YASAM. Mungkin blog ini dalam bahasa Russia. Aku dan roomate aku suka bahasa Russia.
4. 那些曾經天真而坦蕩的生活回不來. Ini bahasa cina kan?
5. Anthony Courter Family. Blog yang menerapkan ciri-ciri kekeluargaan.
6. Elias Schwerdtfegr. Ada gambar perempuan mandi lumpur. Hu...
7. Andrea Fonseka. Bekas ratu cantik Malaysia. Baru jumpa blog dia. You are so hot and sexy. Can i get your number. Hehehe....
8. Gimmie. Ok, kali ni betul punya. Ni ex-housmate aku. Oit gimmie, buat tag ni tau.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar