Sabtu, 29 Maret 2008

SEDIKIT CERITA TENTANG RUPA BARU BLOG INI

Aku ada membuat sedikit perubahan kepada layout dan banner blog aku ini sempena ulang tahun pertama blog aku.

BANNER

Photobucket

Aku rasa, ini banner blog aku yang pertama menampilkan makhluk hidup. Aku sebenarnya kurang pasti samada perempuan itu betul-betul manusia ataupun grafik 3D, tapi rasanya manusia betul.

Kalau kamu perhatikan betul-betul, pada dada perempuan tersebut ada parut yang agak panjang. Pada pendapat aku, mungkin perempuan itu sudah tidak mempunyai hati kerana ia telah di robek keluar (suka-suka aku je kan?)

Tagline bagi blog ini juga telah berubah. Dulu, aku guna lirik pembukaan lagu Avenged Sevenfold, Bat Country...

"He who makes a beast out of himself, gets rid of the pain of being a man"

Setelah setahun lebih menggunakan tagline tersebut, kali ini aku ubah tagline menggunakan lirik lagu Love Hurts dari kumpulan Incubus..

"Love Hurts...
But sometimes it's a good hurt,
And It feels like I'm alive...."

Kenapa aku ubah tagline tersebut? Saje je aku ubah. Ini bukan bererti aku akan mengubah cara penulisan aku lebih kepada percintaan (walaupun 2 entri yang lepas ni banyak aku bercerita tentang kisah cinta..)

Bagi aku, dalam banyak-banyak banner yang aku gunakan, aku paling suka pada banner yang baru ini. Agak bersifat peribadi... Hehehe...

LAYOUT / BACKGROUND

Background yang aku pilih kali ini lebih bersifat simple. Saja aku pilih yang simple sebab aku mahu simplicity untuk layout kali ini.

Pada asalnya, aku nak mengubah layout aku kali ini untuk menggunakan warna putih. Tapi aku membatalkan niat itu sebab aku gagal menjumpai banner warna putih yang sesuai dengan background warna putih. Lagipun aku suka banner yang sekarang ni.

So, itulah serba sedikit tentang layout baru. Aku akan sambung balik kisah cinta bahagian 3 pada entri akan datang. Chow!!!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar