Senin, 07 November 2011

Gangguan SMS

Pagi tadi, tidur aku dikejutkan dengan bunyi SMS (walaupun sebenarnya sudah ada 4 miss call dan 2 SMS masuk sebelum itu. Tapi oleh kerana call dan sms tersebut adalah hal berkaitan pekerjaan dan aku sekarang sedang bercuti, aku abaikan sahaja).

Aku pun membaca SMS yang baru masuk tadi. SMS tersebut tertulis ayat di bawah ini:

"Jawatankuasa Khas Parlimen dibentuk bagi memastikan proses pilihanraya berjalan lancar dan berkesan."

Penghantar SMS tersebut adalah nombor yang aku sendiri tak pasti nombor apa. Cuma ada 5 digit nombor sahaja.

Aku tak pasti apa jenis SMS ini. SMS pemberitahu fakta? SMS Sejarah? SMS kewarganegaraan?

Aku tak pasti. Tapi bila aku dikejutkan dari tidur kerana SMS yang memberikan aku fakta yang tak banyak membantu mengubah hidup aku ini, aku rasakan ia betul-betul menganggu hari cuti aku.

Tiba-tiba masuk satu lagi SMS:

"Mahu video hot gadis-gadis seksi sedang menari atau beraksi dengan gaya menghairahkan? Hantar ON kepada XXXXX"

OK. SMS ini lagi  bedebah. Yang ini barulah pembunuh mood yang sebenar.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar