Rabu, 30 November 2011

amoi ya.....

aku tak taw lah hari tu kenapa ayah aku boleh call amoi depan dia.okeyy before kita orang sampai dekat office amoi nih,kitaorang dekat bank and memang ada orang call but ayah aku tak angkat call tuh.then sampai kat office amoi tuh barulah ayah aku call balik.and phone office amoi tu pun bunyi amoi tuh pg jawab...

ayah : assalamualaikum,ada apa bt panggilan tadi ya?

amoi : walaikumshalam,haa ini dari mana?(memg selamber amoi nih jawab salam)

ayah : (ayah aku pisat jp suara cina jawab salam) tak awak nih siapa and dari mne?

amoi : aaaa you sapa hah?i tak paham you cakap apa...i ada call you ka?(memang dah pening masing2)(aku dengan mak memang dah duduk ternganga)

then semua diam,after tht aku dengan mak aku habis gelak sakan. sambil ayah aku aku and amoi tuh saling pandang...aiyooo amoi lu knp ha bikin kacau saja....

memang amoi nih berani cakap macam jawab salam,insyaallah tuh bagai2....lepas tuh boleh plak dia cakap classmate dia panggil puteri lilin sebab dia putih(ape amoi nih tengok cerita dongeng melayu ke???)

ok lah,entry tak boleh la panjang2...bye2

Tidak ada komentar:

Posting Komentar