Minggu, 02 Agustus 2009

CARIAN DI ENJIN CARIAN YANG AKHIRNYA BOLEH SAMPAI KE BLOG INI PART 2 (EDISI SUKAN DAN ATLET MALAYSIA)

Aku minta maaf kepada pembaca blog ni sebab lama sangat tak update blog ni. Laptop ada problem. Kalau nak bukak Microsoft Words pun, kena tunggu 5 minit baru boleh terbuka. Inikan pulak nak bukan internet. Maafkan aku ya?

=======================

Bertemu lagi dalam segmen yang aku ciplak dari blog Aku Tak Peduli, Carian Di Enjin Carian Yang Akhirnya Boleh Sampai Ke Blog Ini. 

Dalam entri kali ini, aku akan menunjukkan beberapa carian yang akhirnya berakhir ke blog aku. Tapi kali ini berbeza sedikit. Kali ini aku mahu memfokuskan carian yang mempunyai kaitan dengan sukan, samada  secara umum atau yang memfokuskan kepada Atlet Malaysia. 

Aku akan membantu kemusykilan orang ramai yang mencari dan akhirnya sampai ke blog aku, tapi masih tidak mendapat jawapan. Hari ini hari bertuah kamu wahai si pencari kerana aku akan sedaya upaya membantu kamu. Jom usha!!!!!


FORMASI BOLA SEPAK

Sesiapa yang tidak tahu apa maksud formasi bola sepak, formasi bermaksud taktik untuk meletakkan kedudukan pemain di atas padang. Memilih formasi yang betul adalah tugas yang sukar buat jurulatih kerana jika tersalah formasi, memang masak lah pasukan tersebut akan di belasah oleh pihak lawan.

Kalau mahu bercerita tentang formasi ni, memang banyak. Perlawanan bola sepak pertama secara rasmi di dalam dunia ini ialah perlawanan England lawan Scotland (rujuk sini). Semasa perlawanan tersebut, England menggunakan formasi 1-1-8 atau 1-2-7 dan Scotland menggunakan formasi 2-2-6.

Formasi bola sepak yang paling berjaya sekali digunakan pada era tahun 1880 hingga awal 1900’an ialah formasi Piramid atau dikenali sebagai 2-3-5, di gunakan di United Kingdom.

Formasi lain yang popular ialah 4-2-4, formasi yang digunakan oleh pasukan Brazil ketika memenangi Piala Dunia pada tahun 1958 dan 1970, yang dibarisi oleh pemain legenda, Pele.

Formasi yang paling popular di gunakan sekarang ialah 4-4-2, di cipta oleh jurulatih Itali (aku lupa nama dia). Selain itu, formasi 4-3-3 dan 4-5-1 juga popular di gunakan buat masa sekarang.

Untuk keterangan lanjut, rujuk laman ini.

Kepada yang tidak meminati bola sepak, maaflah kalau tidak berapa faham tajuk perbualan ini. Tapi jangan ingat nombor yang aku tulis tu nombor ekor pula ya?



SUSUNAN PEMAIN BOLA SEPAK 9 SEBELAH

Aku pernah dengar perlawana Bola Sepak 7 sebelah, tapi tidak pernah pula aku tidak pernah pula aku dengar 9 sebelah.

Ini kalau kumpulkan Rafael Benitez, Alex Ferguson dan Arsene Wenger pun, belum tentu boleh susun formasi 9 sebelah ni.



BOLA SEPAK PERGADUHAN PENYOKONG

Aku tidak pasti apa yang di cari oleh si pencari ini. Mungkinkah si pencari mahu pencari tentang pergaduhan yang berlaku semasa perlawan Liga Super antara Kelantan dan Negeri Sembilan di Kota Bharu pada beberapa bulan yang lepas?

Mungkin ramai yang masih mencari video yang menunjukkan Penjaga Gol Kelantan, Halim Napi, menerajang suami kesayangan Rita Rudaini, Adil Zafuan. Aku pun ada cari juga. Tapi tidak jumpa. Gambar memang ada, video susah nak cari.

Sila ke halaman ini untuk rujukan.



CERITA PASAL SUKAN DALAM BAHASA MELAYU

Aku tidak berapa faham dengan maksud "cerita" tu. Apa maksud anda dengan "cerita"? Cerita komik? Cerita cerpen? Drama? Filem?

Kalau komik, rasanya memang tiada. Tapi komik Jepun yang di terjemahkan dalam Bahasa Melayu, memang banyak.

Kalau kamu mahu mencari filem Malaysia yang bertemakankan sukan, memang tidak banyak. Setakat yang aku tahu pun ialah Filem Gila Bola, lakonan Dr Fazley dan Linda Onn. tapi cerita ni memang sampah la....



PERKEMBANGAN GIMNAS NEGARA NURUL FATIHA

Nurul Fatiha Bte Abd Hamid ialah gimnas kegemaran aku... Hehehe...



Nurul Fatiha ialah bekas gimnas negara yang mengambil bahagian dalam acara gimnastik artistik. Beliau sudah bersara.

Sesudah bersara dari bidang gimnastik pada tahun 2007, Nurul Fatiha melanjutkan pelajarannya di UPM dalam bidang Komunikasi Massa. Samada dia sudah menamatkan pengajian atau tidak, aku pun tidak tahu. Sudah agak lama aku tidak berchatting dengan beliau.

Soalan cepu emas: Cuba teka dengan siapa Nurul Fatiha bergambar? Dengan Adil Zafuan atau dengan Zaquan Adha?


Kerja di RTM

Untuk info lebih lanjut mengenai Nurul Fatiha, lawat ke laman ini.

Kalau hendak berhubung dengan beliau, boleh berhubung melalui laman Myspace dan Facebooknya.



SIAPA LIM WEN CHEAH @ CHRYSTAL LIM



Kalau tak salah aku, Chrystal Lim ialah bekas Gimnas Malaysia juga. Bahagian gimrama. Aku tak tahu pulak chinese name dia ialah Lim Wen Cheah

Dia dah bersara dari lapangan gimnsatik 2 tahun yang lepas. Aku ada tulis pasal Chrystal Lim ni di entri ini.

Rasanya dia ada Friendster. Agak aktif juga. Selalu upload gambar baru. Cuba try cari sendiri.



YOU TUBE DURATUN NASIHIN



Seriously.... Kenapa nak cari video di You Tube di Google. Pergi saja ke web site You Tube dan taip Duratun Nasihin dan tekan butang 'search'. Senang bukan?



KEMBAR YANG KAHWIN DENGAN RITA RUDAINI

Anda boleh dapat jawapan anda di entri ini.

Juga pada laman ini.



PHOTO SEKSI LEONG MUN YEE

Leong Mun Yee adalah penerjun negara. Masih aktif hingga kini dan merupakan antara penerjun terbaik yang Malaysia ada. Menyertai acara individu atau berpasangan bersama Pandalela Rinong. Mereka berdua baru memenangi pingat gangsa di temasya sukan di Rom pada minggu lepas.

Gambar seksi memang aku tak de. Tapi untuk menghampakan si pencari....


Gambar di tepi kolam renang

Pose baik. Cun juga amoi ni kan?



LEONG MUN YEE FRIENDSTER

Aku tak pasti ada atau tidak. Aku try cari, tapi tak de lah... Maaf, aku tidak dapat membantu kali ni...



GAMBAR MEMBERAHIKAN NICOL DAVID

Si pencari gambar ini memang bercita-cita besar. Aku rasa si pencari ini memang tidak betul pemikirannya. 

Mungkin ramai atlet dari Amerika yang suka tangkap gambar memberahikan dan letak di internet (cari sendirilah ya?). Tapi ini Malaysia, atlet Malaysia bergambar semua dalam penuh dengan kesopanan.

Seriously. Memang tak delah. Kalau betul-betul Datuk Nicol Ann David ada tangkap pun, tak kan la dia mahu sebarkan pada internet kan?

Apa-apa pun, syabas pada Datuk Nicol David kerana berjaya mempertahankan Kejuraan Terbuka Malaysia 5 tahun berturut-turut. Anda memang atlet yang tiada tandingan.

Sekian dan terima kasih kerana membaca entri ketika aku malas mahu berfikir.

Aku dah update Tears Don't Fall yang baru.

Music Parody: The Shirtless

Tidak ada komentar:

Posting Komentar