Minggu, 16 Agustus 2009

KAHWIN???? LAMA LAGI... TAPI....

Maaf kerana lama tak update. Aku tengah busy gila. Rumah aku sedang di renovate. Maaf sekali lagi....

=====================

"Kahwin??? Lama lagi..."

Itulah jawapan rasmi yang selalu terpacul dari mulut aku bila ada yang mengutarakan persoalan kahwin dan jodoh pada aku.

Lagipun, aku masih menganggur. Gila apa nak kahwin. Mahu bagi apa pada anak dara orang? Kalau dapat isteri yang jenis makan pasir dan batu, tak pe juga...

Lagipun aku masih single. Aku ada keluar dengan beberapa orang perempuan tetapi sebagai kawan sahaja. Aku ada bercouple dengan seorang perempuan yang 6 tahun lagi muda dari aku beberapa bulan yang lepas tetapi kini dia hanyalah kawan biasa sahaja.

Ok. Sebenarnya secara serius, aku tidak pernah terfikir langsung tentang kahwin....

Ok. Aku tipu. Aku memang ada memikirkan tentang kahwin.... Tetapi memang bukan sekaranglah.

Aku memang tidak pernah merancang untuk berkahwin pada waktu tertentu.

"Saya kalau boleh, lepas SPM je saya nak kahwin!!"

"Saya rasa nak kahwin umur 28 tahun la."

"Saya kalau boleh nak kahwin sebelum umur mencecah 30. Jangan lebih 30 la..."

"Saya nak kahwin umur 25 tahun... Dah separuh abad.."

Itu jawapan orang. Tapi aku tidak pernah meletakkan target untuk berumah tangga. Kalau jodoh aku sampai, aku kahwinlah.

Kalau aku bertemu jodoh pada usia 32 tahun, maka umur 32 tahunlah aku berkahwin.

Jika 6 bulan lagi aku bertemu dengan perempuan yang serasi dengan aku dan aku terus melamarnya pada temu janji pertama, maka aku berkahwinlah tahun depan.

Tetapi aku memang kalau boleh mahu kahwin lambat sedikit. Kalau boleh, biarlah lepas dari 28 tahun.

Begitulah aku bila bercerita tentang perkahwinan.

Tetapi, perbualan aku dan emakku dalam tempoh sebulan ini telah membuatkan aku sedikit risau.....

"Entah sempat ke tidak Mama tengok menantu satu lagi ya? Umur pun dah 55..."

"Agak-agak sempat tak Mama tengok menantu satu lagi sebelum Mama tutup mata..."

Itulah antara ayat dari emak aku yang menyentap aku bila aku mendengarnya. Bagaikan ayat tersebut bergema dalam kepala aku. Sampai sekarang ini. Ya. Ayat tu masih bergema ketika aku menaip ayat yang kamu baca ini.

Itu baru 2 ayat. Mari kita lihat ayat-yat lain pulak.

Mama: Umur Aam(aku) berapa sekarang?

Aku: 25 tahun.

Mama: Abang kahwin masa umur 26 tahun kan?

Adoi... Mak aku cuba memanupulasikan umur abang aku ketika berkahwin pula.

Ok. Ayat ni pula...

Situasi: Ketika menonton TV. Sebuah drama yang dibintangi oleh Arash Muhhammad

Mama: Arash Muhhamad la...

Aku: Ha... Kenapa?

Mama: Arash ni kahwin masa umur dia 38 tahun. Jangan la Aam kahwin lambat macam dia.

Betul-betul memeningkan kepala. Kalau mahu di kategorikan sebagai gurauan, kenapa pula jenis gurauan lebih kurang sama sahaja. Gurau pasal kahwin memang tak kelakar... Langsung tak kelakar.

Nampaknya, aku perlu mencari kerja dengan cepat.

Oh, ya. Aku kena cari teman wanita dengan segera juga.

Mati aku!!!! Aaaarrrrggghhhh....!!!!!!!!!!!

Aku dah update Tears Don't Fall

Muzik Parody: The Shirtless

Tidak ada komentar:

Posting Komentar