Jumat, 25 April 2008

PIGMENTATION AND HYPER PIGMENTATION

Sekarang minggu peperiksaan di UiTM seluruh Malaysia. Semua sibuk berkepit dan bercinta dengan buku masing-masing.

Paper Relationship Marketing yang aku ambil semalam agak mencabar juga. Walaupun carry mark aku agak tinggi, tetapi aku tidak berapa yakin boleh mendapat A dalam subjek tersebut.

Dalam minggu peperiksaan ni, tiba-tiba aku teringat kisah-kisah aku semasa di dalam kelas.

Kisah ini berlaku semasa kelas issue in marketing.

Semasa itu, ada budak yang sedang membuat pembentangan tentang produk Sendayu Tinggi.

Kemudian, budak itu menyebut perkataan "Pigmentation"

maka bertanyalah seorang sahabat kepada aku.


Kawan: Pigmentation process tu apa maksudnya?

Aku: Oh. Maksudnya proses pembabian...


Maka, ketawalah mereka. Kemudian budak yang present tu menyebut pulak perkataan "Hyper pigmentation"


Kawan: Hyper pigmentation tu apa pulak beb?

Aku: Oh... Tu senang je, maksudnya pembabian hyper...

Makin kuat budak-budak ni ketawa.

Moral: Pastikan ada yakin dengan jawapan yang mahu di berikan. Tapi kalau jawapan tersebut salah, yakin macam mana pun, ia tetap salah.

Aku dah buat sambungan episod ke 8 kisah cinta dekat Tears Don't Fall

Tidak ada komentar:

Posting Komentar