Senin, 21 April 2008

ENTRI KE-200. AKU INGIN MENJAWAB TAG

Tak sangka aku ini merupakan entri ke-200 aku. Aku sangkakan blog ini cuma akan jadi hangat-hangat tahi ayam. Tak sangka pula akan kekal begitu lama.

Ok. Aku mulakan entri kali ini dengan menjawab tag yang telah di-tag oleh Aria Ayumi. 10 reason why I blog. Aku macam pernah menjelaskan kenapa aku blog dalam entri Best Ke Jadi Bloggers?, tapi tak banyak sebab yang aku tulis. So, here we go...

10 reason why I blog.

1. Memang niat aku ingat membuat blog dari dulu

Memang niat aku ingin berblog sejak dari lepas SPM (2002) hingga la 2007, baru termakbul. Aku seronok tengok orang semua ada blog. Jadi aku pun ingin merasa juga.

2. Ingin melihat sejauh mana aku mampu bertahan

Aku ni bersifat hangat-hangat tahi ayam. Jadi, aku nak tengok sejauh mana aku boleh bertahan. Aku try nak bina semangat la dengan blog ni.

3. Aku rasa blog dunia yang lain

Aku blog sebab aku dapat rasa dunia blog macam ada kelainan dengan dunia sejati yang aku lalui. Aku bebas menyurakan pendapat aku dan menceritakan kisah hidup aku tanpa halangan.

4. Dapat kenalan baru

Selain Friendster dan Myspace, blog pun boleh tambah kenalan. Dari blog ni aku kenal Azrul, Tongah, Bulus, Wandai, Aria Ayumi, Joey dan ramai lagi... (maaf kalau nama anda tak di sebut). Walaupun tidak pernah berjumpa dan tahu nama sebenar mereka, tapi rasa seronok juga bertukar pandangan dalam blog ni.

5. Tukar-tukar informasi

Aku rasa, dengan blog ni aku dapat banyak informasi. Macam ambigrams. Aku tak tahu apa benda tu pada mulanya. Akhirnya, melalui Azrul, Bulus (yang tolong buat aku punya ambigrams. Thank bro) dan Tongah, aku dah tahu apa benda tu. Macam-macam lagi yang aku dapat dari blog ni.

6. Mengenal ragam manusia lain

Dari blog aku dapat melihat yang manusia mempunyai rgam yang berlainan. Dari Wandai yang selalu sangat berfikir (dia ni ahli pemikir), hingga la macam-macam lagi perangai. walaupun tak pernah berjumpa, tapi dari penulisan, aku dapat sikit-sikit memahami perasaan mereka.

7. Mengisi kebosanan

Dengan berblog, aku boleh mengisi kebosanan aku. Simple as that...

8. Berkongsi pengalaman

Aku ingin berkongsi pengalaman aku dengan rakan-rakan bloggers dan rakan-rakan blogger juga berkongsi pengalaman hidup dengan aku. Kita belajar dari pengalaman.

9. Berkongsi Minat

Dengan blog, aku mampu berkongsi minat dengan bloggers lain. Dengan blog, aku dapat tahu yang Bulus juga peminat Liverpool... hehehe..

10. Aku ingin memcuba mendalami penulisan

Aku sebenarnya macam tidak percaya yang bila cikgu aku pernah kata yang aku ada bakat dalam penulisan. Dia kata yang membantu aku dapat A dalam Bm ialah penulisan sebab pemahaman aku teruk. Entah betul, entah tidak, aku pun tak pasti. tapi kalau masa buat karangan, aku mampu menulis 5-6 muka surat. Antara aku ada bakat atau aku ni macam poyo je tulis karangan banyak-banyak, aku tak pasti lagi. Oh, ye. Sebab tu aku try buat blog cerpen lak.

Ok, di harap saudari Aria Ayumi berpuas hati dengan Tag ni. Siapa aku nak tag ye? Ok, Aku tag Wandai sebab aku suka cara dia menulis. Ayat yang di gunakan begitu mendalam. Selamat berjaya Wandai.

Ok. Aku dah update episod ke-7 Kisah Cinta dekat Tears Don't Fall.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar