Sabtu, 19 April 2008

AKU KEMBALI DARI CUTI YANG PANJANG

Aku sekarang berada di Batu Pahat sepanjang study week. Study week di UiTM seluruh malaysia bermula dari 14 April hingga 20 April. Walaupun fungsi study week ialah menyuruh student study dalam masa seminggu ini, tapi aku ambil sedikit kesempatan untuk berehat di Batu Pahat setelah 2 minggu yang penuh dengan kesibukan yang amat sangat.

Maaf juga kerana sudah lama aku tidak mengupdate blog ini. Bukan apa, ada juga niat mahu mengupdate blog ini tapi bila lalu sahaja di depan kafe siber, hati aku berubah rasa dan berkata supaya aku berehat sahaja dan lupakan tentang blog buat sementara.

Ok. Banyak juga benda yang mahu aku cerita sepanjang seminggu aku berada di Batu Pahat dan menyalah gunakan fungsi study week untuk bercuti. Aku mulakan dengan kisah cinta kawan aku yang akhirnya berakhir di jinjang pelamin juga.

Salah seorang kawan aku yang aku kenal sejak sekolah rendah telah melangsungkan majlis persandingan. Kita gelarkan dia R. Dia jemput aku. Orang dah jemput, kenalah pergi. Kalau tidak, berdosa.

Kebetulan lagi, aku berjumpa dengan seorang lagi kawan yang aku kenali sejak sekolah rendah. Kita gelarkan dia F sahaja ya? Aku, F dan R merupakan rakan satu sekolah rendah sewaktu dulu.

F pun bercerita perihal bagaimana si R bertemu dengan bakal isterinya itu hinggalah mereka berkahwin. Lebih kurang beginilah ceritanya....

Selepas habis SPM, F dan R sama-sama berkerja di The Store. Di situlah R bertemu bakal isterinya itu. Kita gelarkan bakal isterinya I pulak. Menurut F lagi, beza umur antara R dan I ialah 4 tahun. Bermula dari pertemuan di The Store itu, maka bermulalah satu kisah cinta... Chewah.... Patut Fairuzmokti panggil aku pengeran cinta... Cerita Jiwang je sekarang ni....

Okay. Kembali ke tajuk perbualan. Dalam proses R ingin mencuri hati si I, rupa-rupanya ada juga lelaki lain yang juga sedang mengurat si I ni. Namun, R terus tabah. Akhirnya, R berjaya menambat hati I.

Kemudian, I telah mendapat tawaran masuk askar. I pun pergi meninggalkan R di The Store. Setelah tamat latihan rekrut selama 6 bulan, I pun sah menjadi askar.

Menurut F, Si I ni kata kepada si R yang I hanya akan kahwin dengan askar sahaja kerana cuma askar yang memahami kerja askar dan cara hidup seorang askar.

Oleh kerana cinta sejati, R telah mendaftarkan diri sebagai askar dan berjaya menjadi seorang askar. Setelah melihat yang R memenuhi syarat yang ditetapkan oleh nya, I pun bersetuju untuk berkahwin dengan dia.

Itu dia, satu kisah percintaan sejati. Ini bukan drama atau seperti cerpen pendek rekaan aku macam dalam Tears don't Fall tu, ini kisah benar!!!! Nampak seperti cerita fantasi tapi itulah kenyataannya.

Tak sia-sia pengorbanan R sampai sanggup masuk askar. Akhirnya, dapat juga dia Si I tu.

Aku doakan agar jodoh R dan I kekal selamanya......

Oh, ya. Aku dah buat sambungan kisah cinta dekat Tears Don't Fall. Enjoy...

Tidak ada komentar:

Posting Komentar