Kamis, 21 Februari 2008

Q&A

Setiap soalan ada jawapan nya. Itulah benda yang aku pegang dalam hidup aku, walaupun kadang-kadang ada soalan yang aku tidak dapat jawab (contohnya, soalan nombor 2 test relationship marekting aku semalam, susah lah siot).

Berikut adalah beberapa soalan soalan dan jawapannya yang pernah aku dengar atau aku alami sendiri. Ada sesetengah jawapn tersebut tak masuk akal dan ada sesetengah jawapan tidak sepatutnya di berikan.

Situasi 1

Sepupu aku yang baru tingkatan 2 menyoal satu soalan kepada aku.

Soalan & Jawapan

"Abang am, awek johan (bukan nama sebenar sepupu aku) tanya kat johan ni. Dia tanya, breast dia besar ke tidak. Johan tak tahu nak jawab ni. Macam mana ni?"

"Mula-mula tanya saiz bra dia pakai. Kalau dia jawab 32A, kecik la tu. Kalau ada huruf B, sedang-sedang aje. Kalau ada huruf C, besar la tu. Kalau D, lagi besar."

Rumusan @ aftermath

Aku tidak sepatutnya menjawap soalan tersebut sebab sepupu aku tu baru form 2. Tapi lama kelamaan dia akan tahu juga kan? aku pun tak pasti penerangan aku itu 100% benar.


Situasi 2

Kawan aku menyoal kepada seorang bomoh sambil-sambil mencari kunci nya yang hilang.

Soalan & Jawapan

"Tok, macam mana nak jadi kaya?"

"Senang je. Kau beli pistol, lepas tu rompak bank."


Rumusan @ aftermath

Hotak dia lah, bomoh ni. Tak pasal-pasal masuk jail pulak nanti.


Situasi 3

Pensyarah aku menyoal kawan aku semasa subjek Channel Management

Soalan & Jawapan

"Azmi, apa maksud Halal-Hub?"

"A.... Hub.... Hup Seng (Syarikat yang keluar kan biskut)"

Rumusan @ aftermath

Pensyarah aku tu tersenyum sinis je. Nasib baik dia tak marah.


Situasi 4

Cikgu Biologi aku menyoal salah seorang classmate aku.

Soalan & Jawapan

"Di mana berlaku proses hutang oksigen?"

"Di kedai runcit."

Rumusan @ aftermath

Terus member aku tu kena marah dengan cikgu aku.


Situasi 5

Perbualan seorang budak sekolah dengan kawan nya yang konon-konon gothic sangat.

Soalan & Jawapan

"Band apa yang main Gothic eh?"

"Green Day, Good Charlotte..."

"Band melayu la..."

"Oh. Macam Jinbara la..."

Rumusan @ aftermath

Aku gelak besar-besar sorang dan taip entri ini....


Situasi 6

Kawan aku, seorang gadis, masih berasa kecewa kerana baru di tinggalkan boyfriend nya, menyoal aku soalan ini...

Soalan & Jawapan

"Mirul, kau agak-agak, boyfriend aku tu sayang kat aku lagi tak? Kau agak-agak dia still teringat kat aku lagi tak?"

"Tak kot sebab tadi aku nampak dia jalan dekat Summit dengan XXX, awek yang selalu nak try tackle balak kau masa korang tengah couple dulu"

Rumusan @ aftermath

Kawan aku tu terus straight menangis depan aku. Aku rasa aku tak patut jawab soalan tu kot...

Ok la. Sampai di sini sahaja untuk kali ini....

Tidak ada komentar:

Posting Komentar