Senin, 04 Februari 2008

MENJAWAP PERSOALAN KAMU

Aku menerima banyak komen tentang blog aku ini. Samada komen itu di komen oleh pembaca blog aku secara terus di ruang komen atau secara tidak terus.

Secara ti dak terus merujuk kepada cara komen melalui friendster dan myspace, samada melalui ruang komen friendster/ myspace atau secara message yang di baca di dalam inbox.

Ada seorang gadis telah menghantar message ke friendster aku:

"Your blog is so funny.... I mean, funny in the right way."

Aku sebenarnya kurang faham samada ini ialah pujian atau sindiran. Sweety, lain kali komen secara berterus terang ya?

Seorang blogger, bernama Wandai, meninggalkan komen di friendster aku. Rasanya bunyi komennya macam ini:

"Aku suka baca blog kau. Keselambaan..." (Wandai, kalau salah ayat ini, maafkan aku)

Terharu aku membaca komen ini. Akhirnya Wandai berjaya membuat blog melalui wordpress. Semoga terus berjaya dengan blog kamu.

Ok. Sekarang kita ke tajuk yang sepatutunya dibincangkan dalam entri ini. Aku mahu menjawab persoalan dari pembaca aku yang biasanya di soal melalui message friendster dan myspace atau secara bersemuka dengan aku.

Aku rasa, ini sessi ketiga aku menjawab soalan kamu di dalam blog aku. Tak kisahlah. Layan....

Soalan 1

Apsal entri kau sekarang ni pendek-pendek je? - Soalan dari kawan aku melalui message myspace

Jawapan 1

Aku sibuk sikit semester ini. Banyak subjek tough aku ambil semester ini. Jadi harap kau faham keadaaan aku.Lagipun aku macam belum dapat tune yang sesuai sejak tahun 2008.

Soalan 2

Kenapa tak buat entri kisah-kisah silam kau macam dulu? - Identiti penyoal dirahsiakan atas kehendak beliau.

Jawapan 2

Sebenarnya banyak juga aku mahu kongsikan tentang kisah silam aku. Tapi, kalau cerita pasal kisah silam aku, aku kena taip entri yang panjang. Sekarang ini agak sukar untuk aku taip entri yang panjang (rujuk jawapan 1 di atas).

Soalan 3

Sampai berapa lama kau nak memblog nih? - Kawan aku, Amri, secara bersemuka semasa tengah berbual tentang hal-hal politik.

Jawapan 3

Entahlah. Kita tunggu dan lihat. Kalau aku terus berblog, mungkin isi kandungan akan berubah apabila aku dewasa kelak? Entah. Tidak berani jawab soalan itu.

Soalan 4

Aku nak beli blog kau ni dengan harga sejuta. Nak tak? - Soalan dari orang yang aku tidak kenal. sebenarnya dalam mimpi yang aku alami semalam. Hehe...

Jawapan 4

Aku tidak sempat jawab sebab aku tiba-tiba tersedar.

Soalan 5

Adakah apa yang kau tulis dalam blog kau adalah kisah benar? Tentang pengalaman hidup kau lah maksud aku... - Kawan aku yang bergelar malapetaka. Aku chat dengan dia Ahad lepas dan ini benda pertama dia soal aku. Cilakak punya kawan. Tanya la khabar aku dulu.

Jawapan 5

Ya! Mestilah benar. Mungkin pada dialog perbualan ada sedikit tipu kerana kadang-kadang aku dah tak ingat dialog perbualan aku dengan seseorang. jadi aku reka ayat itu melalui isi penting perbualan yang aku ingat. Itu kira tipu ke?

Soalan 6

Kau ingat blog kau best ke? Blah la. Poyo je blog kau ni. - Oleh seorang minah yang tiba-tiba nak marah dengan aku melalui message myspace. Lepas tu nak add aku as friend pulak. Terus aku mark as spam kat dia.

Jawapan 6

Aku tak pernah nak anggap blog aku best pun sebab banyak blog yang best-best di alam cyber ni. Blog aku biasa-biasa je. Ni blog aku. Peduli ape kau blog ni best ke tak?

Sekian sessi menjawap soalan yang tidak bermakna ini. Harap kamu gembira atau mungkin bersedih sebab membuang masa membaca entri sampah ini. Salam....

Tidak ada komentar:

Posting Komentar