Senin, 06 Juni 2011

Berlainan atau Persamaan?

Kalau kamu baca entri-entri aku yang lepas, pasti kamu ada perasan aku kutuk Justin Biber dan Lady Gaga.

Bukan setakat dua celebrity sahaja, malahan ramai lagi celebrity yang aku rasa aku tak suka, aku akan kutuk dengan rasa tulus hati.

Dan perkara ini selalu mengundang beberapa persoalan dari para pembaca blog, kawan-kawan di alam realiti dan juga kawan-kawan dari alam cyber kepada aku.

Antara soalan atau pernyataan yang popular yang biasa aku dengar ialah, "Kau jangan dok kutuk-kutuk sangat Justin Bieber tu. Nanti kalau kau dapat awek/bini yang hardcore fan Justin Bieber, baru kau tau".

Bagi aku, aku tak kisah sangat pun pasal benda ini. Secara jujurnya, semua 4 ex-girlfriends aku tidak pun mempunyai citarasa yang sama dengan aku.

Aku tak suka Justin Timberlake, ex-awek aku big fan of N'Sync and Justin Timberlake. Aku peminat Liverpool FC, ex-awek aku minat Manchester United. Aku minat muzik rock, ex-girlfriend aku minat muzik techno, dance, fengtau dan sewaktu dengannya.

Bagi aku, ini bukan satu masalah sangat dalam perhubungan aku. Memanglah aku annoying bila fikirkan awek aku suka kepada benda yang aku annoying, tapi itulah namanya manusia. Setiap manusia punya citarasa yang berbeza. 

Kau mahu cari pasangan yang 100% mempunyai citarasa yang sama dengan kau? Good luck for that. Mustahil kau boleh jumpa yang 100% seperti ciri-ciri yang kau impikan. Aku pernah ulas tentang perkara tersebut di entri ini.

Tidak semestinya persamaan citarasa akan membuatkan hubungan akan menjadi semakin kukuh. Kadangkala, citarasa yang berlainan antara pasangan membuatkan hubungan lebih baik. 

Jadi dengan pengalaman yang pernah aku lalui (berpasangan dengan awek yang mempunyai citarasa yang berlainan) membuatkan aku agak boleh menerima realiti ini jika ia terjadi pada aku sekali lagi.

Lagipun, sudah banyak pasangan yang berlainan citarasa berjaya dalam perhubungan. Ramai kawan-kawan aku yang mempunyai citarasa yang berlainan dari citarasa masing-masing, namu perhubungan mereka tetap berjaya.

Kalau kamu takut sangat dengan perbezaan citarasa, carilah pasangan yang mempunyai 50% sama dengan citarasa kamu dan 50% berlainan. yang sedang-sedang saja lah.

Cinta adalah benda gila yang tidak akan mengikut kehendak kita.

Bagi yang belum ada pasangan, sama seperti aku walaupun aku galak menulis entri tentang cinta, ini lagu yang sesuai untuk kamu semua:


Walaupun baju penyanyi Queen, Freddy Mercury, dalam video ini agak gampang, tapi lagu ini sangat menarik dan sesuai buat para manusia yang single dan forever alone.

Ya. Aku tahu Justin Bieber ada lagu yang menggunakan tajuk yang sama dengan tajuk lagu ini. Tapi lagu ini jauh lebih deep, emotional dan bagus dari lagu Justin Bieber yang suck ass itu.

Sekian. Selamat mencari cinta dan pasangan yang sesuai dengan anda!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar