Sabtu, 20 November 2010

Setahun yang lepas, aku sedang terlantar di dalam bilik bedah

Hari ini 20 November 2010. Setahun yang lepas pada tarikh hari ini, aku sedang terlantar di atas meja pembedahan. Membiarkan doktor membenamkan pisau bedah ke atas perut aku. Membelah perut aku sehingga darah keluar mengalir tanpa henti.

Pak cik dalam gambar tu meninggal malam selepas aku tangkap gambar ni. Seram jugak tengok orang nazak masa nak meninggal ni.

Ok. Gambar atas memanglah bukan gambar dalam bilik bedah. Ingat macam cerita Grey's Anatomy & Scrubs, boleh rakam dalam bilik bedah.

Tapi, dua orang doktor yang bedah aku memang macam cerita Grey's Anatomy, bedah aku sambil buat lawak. Kata nurse, doktor buat lawak untuk hilangkan stress dan pressure masa tengah operation.

Syukur pembedahan pembetulan Hernia aku selamat dijalankan. Kalau ikut kata doktor, aku tak dibenarkan angkat benda berat sangat dalam tempoh 6 bulan. Doktor juga kata aku tak boleh bersenam terlampau agresif dalam tempoh setahun, dan akhirnya menyebabkan perut aku dah mula membuncit. Sekarang, waktu pantang dah habis. Misi menurunkan perut boleh aku lancarkan sekarang.

Oh. Lupa pulak aku pada mereka ni.


Dua nurse pelatih yang banyak melayan kerenah aku. Aku dah lupa nama nurse pelatih ni. Tapi seorang dari Kelantan dan seorang lagi dari Perak. Dua-dua pun cute dan manis.


Terima kasih juga buat Anisah atau Nisa atau Chici yang banyak menolong aku pada hari aku masuk wad.

Setahun sudah berlalu. Dan hari ini, aku sudah sihat seperti biasa. Perut saja ada sedikit luar biasa. Nampaknya, kena workout lebih sikit lepas ini.

Dan aku berharap aku tak kan kembali ke meja pembedahan lagi untuk masa hadapan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar