Kamis, 18 Maret 2010

WOTS TOP TEN LIST: 10 Tanda Anda Ketagihan Facebook Secara Berlebihan Part 1

Aku selalu menonton talk show Late Show With David Letterman di saluran Star World. Aku amat meminati karekter David Letterman yang kelakar secara bersahaja.

Satu segmen yang paling aku tunggu-tunggu dalam rancangan tersebut ialah Late Show Top Ten List dimana David Letterman akan membuat satu senarai top ten tentang perkara atau benda yang popular ketika ini atau hal-hal isu-isu semasa.

Terinspirasi dari segmen tersebut, aku pun bercadang untuk membuat Warmness On The Soul (WOTS) Top Ten List.

WOTS Top Ten List: 10 Tanda Anda Ketagihan Facebook Secara Berlebihan Part 1

10. Anda menghabiskan masa anda ditempat kerja dengan tag kawan-kawan anda di dalam gambar setiap hari.

9. Anda klik 'Like' atau komen tanpa membaca status update rakan-rakan anda.

8. Tiada apa lagi yang anda ingin bualkan kepada ahli keluarga dan kawan-kawan kamu kerana kamu sudah membaca semua update status mereka dan merasakan itu sudah cukup untuk mengetahui khabar mereka.

7. Kamu main semua game yang ada di dalam Facebook dan anda merupakan pemegang Level paling tinggi dalam setiap game jika dibandingkan dengan semua rakan-rakan anda

6. Bila sebut perkataan 'game' kamu hanya membayangkan game-game yang berada dalam Facebook seperti Farm Ville, Mafia Wars dan Premier Football, dan sudah terlupa dengan game seperti Counter Strike, Winning Eleven, FIFA 2010, King of Fighter dan lain-lain.

5. Anda asyik 'refresh' atau 'reload' page Facebook anda setiap minit untuk menantikan update status terbaru dari kawan-kawan anda sebelum membuat perbuatan seperti no. 9.

4. Apabila tidak bermain Facebook, anda rasa hidup anda tak lengkap. Macam orang tak dapat hisap rokok lepas makan.

3. Anda menjadikan Facebook sebagai pelantar utama untuk bermain game dan melupakan PS3, Gameboy dan X-Box sebagai pelantar game sebenar.

2. Anda hanya tahu hari jadi ahli family dan rakan-rakan anda kerana Facebook yang memberitahu kamu.

1. Kamu tidak memberi salam atau mengucapkan hello sebaliknya kamu akan 'poke' ahli keluarga kamu bila kamu pulang ke rumah.

Tunggu senarai ini dalam bahagian kedua.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar