Selasa, 23 Maret 2010

WOTS TOP TEN LIST: 10 Tanda Anda Ketagihan Facebook Secara Berlebihan Part 2

Aku rasa part 1 entri yang lepas macam tak cukup sempurna. Tanpa membuang masa, ini dia bahagian kedua.

WOTS Top Ten List: 10 Tanda Anda Ketagihan Facebook Secara Berlebihan Part 2

10. Anda sanggup tak makan, tak mandi dan tak tidur kerana anda sayang hendak meninggalkan laptop anda kerana anda takut terlepas status update kawan anda yang terbaru.

9. Anda sanggup membeli hand phone yang mempunyai sistem internet yang mantap supaya anda boleh melayari Facebook dimana-mana dan juga bila-bila masa.

8. Anda sanggup tidak mengangkat panggilan atau membalas SMS kerana tidak mahu terganggu ketika berFacebook menggunakan hand phone.

7. Anda menukar gambar profil setiap 15 minit untuk memastikan gambar profil adalah gambar anda yang paling terkini.

6. Anda mahu berchatting dengan rakan-rakan anda melalui Facebook walhal kamu ada senarai kawan ada dalam Yahoo Messenger anda.

5. Anda menjadi 'fan' kepada lebih daripada 1,000 fan page atau group dan anda menghabiskan masa anda dengan membaca kesemua update status sehari suntuk.

4. Anda bercita-cita untuk berkerja di Syarikat Facebook satu hari ini dan sanggup mengenepikan cita-cita anda yang ingin menjadi doktor yang telah anda tanamkan semenjak kecil walaupun anda kini sedang belajar dalam jurusan perubatan di Universiti.

3. Tidak mengaku anda pernah ada akaun Friendster dan Myspace malah anda sudah pun delete kedua-dua akaun tersebut sebaik sahaja anda sudah pandai bermain Farm Ville.

2. Anda menukar nama anda kepada Abdul Facebook/Siti Facebook.

1. Di dalam resume anda di bahagian achievement (pencapaian), anda tulis: Berjaya mencapai Level 372 di dalam Farmville atau berjaya menang dalam 2,000 fight dalam Mafia Wars.

Sekain. Berjumpa lagi dalam list yang akan datang

Aku dah update Tears Don't Fall dan Lepas Laku.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar