Senin, 11 Agustus 2008

YANG MENJADI TUMPUAN AKU PADA OLIMPIK BEIJING 2008 KALI INI

Ok. Umumnya, semua orang tahu yang Sukan Olimpik Di Beijing sedang rancak berlangsung di Beijing. Jika kamu tidak tahu, aku boleh bagi kamu borang.

satu borang untuk kamu berpindah ke Planet Marikh dan satu lagi borang untuk berhenti jadi manusia.

Ok. Setakat entri ini di tulis, China dengan gagahnya sedang mendahului pungutan pingat dengan 9 pingat emas. tapi, sukan olimpik masih lama lagi. Macam-macam boleh terjadi.

Tumpuan kini lebih kepada Micheal Phelsps yang telah pun memenangi pingat emas dan sudah berjaya memecahkan rekod dunia. Malah, highlight kepadanya akan lebih kerana cita-citanya yang mahu mendapatkan 8 pingat emas dalam kejohanan olimpik kali ini.

Selain memberikan tumpuan kepada atlet yang sememangnya handal dan terkenal, tidak ketinggalan juga kepada atlet Malaysia, aku juga memberikan tumpuan kepada atlet yang kurang ternama, tetapi boleh tahan hebatnya (dan juga cantik... Ini khusus kepada atlet perempuanlah ya?)

Kali ini, tumpuan aku kepada Penjaga Gol pasukan Bola Sepak Wanita Amerika Syarikat, Hope Solo.

Biodata

Nama : Hope Amelia Solo
D.O.B : 30 Julai 1981
Asal : Richland, Washington, USA
Tinggi: 1.75 meter








Bukanlah aku berminat dengan dia kerana dia agak cantik, tetapi ketangkasan Hope Solo ini yang membuatkan aku agak memberikan tumpuan kepadanya. Kalau mahu di kira cantik, cantik dan comel lagi gimnas-ginmas dari Romania ataupun seorang pemain bola keranjang wanita Sepanyol yang aku tidak tahu namanya itu.

Ketangkasan Solo semasa perlawan menetang Norway dan Jepun tempoh hari membuatkan aku agak kagum dengan dia. Bukanlah aku mahu mengecilkan bakat pemain tempatan, tetapi aku rasa yang penjaga gol kebangsaan Malaysia (Skuad Lelaki) pun tidak setangkas minah ni.

Aku dengar cerita, Dollah Salleh mahu cari penjaga gol baru. Bolehlah ambil Hope Solo jadi penjaga gol Selangor. Lupa pulak, tahun depan dah tak boleh ambil pemain import. Makin jahanam Liga Malaysia ni.

Aku dah update episod baru untuk Tears Don't Fall

Tidak ada komentar:

Posting Komentar