Kamis, 14 Agustus 2008

PERUBAHAN KETARA PADA BLOG INI

Selamat kembali kepada pada blog yang tidak berfaedah ini, Warmness On the Soul.

Bagi kamu yang baru pertama kali sampai ke blog aku ini, tahniah aku ucapkan kepada kamu kerana berjaya juga menjumpai blog yang tidak berapa sihat ini.

Kepada kamu yang sudah biasa datang ke blog ini, pasti kamu perasan perbezaan yang paling ketara di blog ini.

Kamu tidak nampak? Itu hanya ada 4 maksud sahaja jika kamu tidak sedar akan perubahan yang berlaku pada blog aku ini:

1. Tahap rabun kamu sudah sampai pada tahap teruk betul.

2. Kamu mungkin sudah buta sebenarnya.

3. Otak kamu sudah agak lembab dalam memproses input yang masuk ke otak kamu.

4. kamu dah tak lama dah... 3 Jumaat je lagi.

Ok. Mungkin kamu agak terkejut dengan perubahan blog aku ini atau mungkin ada yang buat tak kisah dan tidak memperdulikan langsung perubahan blog aku ini. Tapi aku tetap mahu bercerita kepada kamu.

1. Blog header / kepala blog

Blog header ialah bahagian di mana tajuk blog ini tertulis berserta dengan gambar. Kebiasaannya, aku akan meletakkan gambar kartun sebagai header aku. Tetapi kali ini, buat pertama kalinya, aku meletakkan gambar manusia untuk header aku.

Model yang aku gunakan pada header tersebut ialah Leah Dizon. Sila google sendiri untuk melihat gambar beliau. Hanya pembaca lelaki yang di galakkan untuk meng"google" gambar Leah Dizon. Tapi kalau pembaca perempuan mahu juga, aku tidak mampu halang.

Kenapa aku meletakkan gambar Leah Dizon di bahagian header? Jawapannya mudah. Kerana aku suka melihat mukanya yang comel itu.... Tidak lupa juga pose seksi dari beliau (",)

Puas aku fikir dan pilih gambar-gambar futuristik dan gambar kartun yang aku mahu gunakan di dalam blog aku ini. Jadi, aku membuat perubahan untuk meletakkan Leah Dizon sahaja.

Secara tidak langsung, aku kini mengangkat Leah Dizon sebagai model rasmi blog ini. Tapi, aku harap tiada pembaca yang memberitahu Leah Dizon tentang perkara ini sebab aku agak takut juga kalau-kalau dia bakal meminta royalti dari aku pula.

2. Quote pada blog header

Jika kamu lihat betul-betul pada blog header itu, ada sebaris ayat tertera di situ. Tak nampak? Aku rasa kamu patut tahu apa maksudnya kan?

Ayat tersebut di ambil dari lagu Dear God nyanyian Avenged Sevenfold. Lagu ini agak slow atau mellow jika di bandingkan dengan genre metalcore yang dibawakan oleh Avenged Sevenfold. Ah, janji lagu ni sedap, sudah...

Kalau kamu tidak pernah dengar lagu ini, pergi dekat widget Youtube yang ada di sebelah gambar model rasmi blog ini, di bahagian kanan atas, taip Dear God dan tengok videonya.

3. Background / latar belakang

Jika kamu masih ingat, sejak blog aku ini wujud, latar belakang untuk blog aku adalah lebih berwarna hitam. Ya. Ia bertemakan kegelapan. Tapi kini, ia berwarna putih.

Kenapa aku ubah tema warna blog ini. Tiada maksud tersirat. Cuma, aku mahukan perubahan dan wajah baru untuk blog aku. Walaupun pada dasarnya, aku tidak meminati sangat gambar latar itu, tetapi aku tetap gunaknnya juga.

Ok. Itu sahaja yang aku mahu ceritakan di sini. Di harap kamu semua suka akan perubahan blog aku ini. Kalau kamu tidak suka, ADA AKU PEDULI?

Aku dah update episod baru cerpen aku di Tears Don't Fall. Enjoy beb.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar