Kamis, 07 Agustus 2008

PERKARA PALING BODOH YANG PERNAH DI BUAT DALAM HIDUP

Sudah agak lama aku tidak menaip entri baru di dalam blog ini. Malah, ini merupakan entri pertama dalam bulan ogos ni.

Bukan aku tak nak malas nak menulis, tapi aku amat sibuk dengan beberapa perkara yang menimpa aku sejak kebelakangan ini.

Ok. Lupakan itu semua. Kita start dengan entri baru aku.

Entri ini agak pendek juga. Untuk membincangkan tentang satu perkara yang simple jek.

Semasa aku mahu pulang ke Segamat dari Batu Pahat, aku terdengar perbualan 2 orang sahabat yang dudk di depan aku di dalam bas ekspress.

Mereka berbual dengan perlahan tapi tak tahu la kenapa, tajam pulak telinga aku hari tu.

Kepada adik-adik sekalian, jangan suka curi dengar perbualan orang ye? Tapi sekali sekala tak pe tau?

Tajuk perbualan mereka ialah. "Perkara paling bodoh yang pernah di buat dalam hidup"

Pemuda 1: Aku rasa perkara paling bodoh aku pernah buat ialah aku tipu mak bapak aku yang result PMR aku dapat 8A.

Pemuda 2: Ye ke?

Pemuda 1: Ha'ah. Seminggu lepas tu. Kantoi lak result aku tu. Mampus aku kena libas dengan bapak aku.

Pendapat aku: Ok. Perbuatan pemuda ini memang sangat-sangat bodoh.

Jadi aku pun mula berfikir sendirian, apa perkara paling bodoh pernah aku buat di dalam dunia ni. Fikir punya fikir, sekali aku tertidur la pulak.

Akhirnya, sebelum aku tidur malam semalam aku teringat satu perjanjian syaitan yang aku buat dengan sepupu aku.

Aku bertaruh dengan dia yang aku mesti dapat awek sebelum tahun 2008 berakhir. Perjanjian itu di buat pada bulan Jun. Sekarang sudah bulan Ogos. Masa kini amat terhad.

Kini aku terfikir, ini memang benda bodoh. Kalau dalam drama atau filem (khusus nya filem Korea yang selalu memfokuskan tema cinta di dalam filem), mesti si Hero akan dapat juga girlfriend pada saat-saat akhir.

Tapi aku? Aku bukan hero filem Korea. Adakah aku berjaya mendapatkan girlfriend di saat-saat akhir nanti?

Apa kata kalau kamu semua berkongsi perbuatan kurang bijak anda bersama-sama. Dan cuba klasifikasikan perjanjian aku dengan sepupu aku ini. Adakah pada tahap bodoh biasa-biasa atau bodoh amat?

Akhir kata, siapa-siapa yang sudi jadi awek kontrak dengan aku. Start awal tahun depan, kita declare putus. Macam kahwin kontrak pula. Teringat cerita Full House

Oh ya. Hari ini 8 Ogos 2008 (080808), bermulanya Sukan Olimpik Beijing. Berikan sokongan penuh kepada Atlet negara. Mari kita tengok siapa dapat bawa balik RM 1 juta.

Aku dah update episod baru di Tears Don't Fall

Tidak ada komentar:

Posting Komentar