Senin, 08 Agustus 2011

Barney Stinson's Theory: Hot-Crazy Scale

Sila baca entri ini untuk mengenali siapa Barney Stinson dan teorinya.

Peristiwa ini terjadi pada tahun lepas.

"Aku pergi KL dengan sorang awek masa cuti Deepavali hari tu," kawan aku membuka bicara. Aku rahsiakan nama kawan aku. Kita gelarkan dia Karim Daud.

"Cun awek tu?" Tanya aku.

"Cun beb. Memang hot. Tapi hot tu yang membawa aku sengsara," kata kawan aku dengan nada sedikit sedih.

"Apehal pulak?" Tanya aku lagi. Kerja aku dalam perbualan kali ini memang asyik nak bertanya saja.

"Gila kau. Dalam 2 hari, aku habis RM 1,400 tau," Terang Karim Daud.

"Biar betul? Apa kau buat sampai boleh habis RM 1,400 dalam 2 hari?"

"Kau tau tak, dia ajak makan kat tempat yang mahal-mahal. Sekali makan habis dekat RM200. Tu belum masuk shopping lagi," terang Karim Daud.

"Peh... Perempuan ni memang hot. Tapi gila," tiba-tiba terpacul ayat tersebut.

Dan tiba-tiba aku teringat tentang satu teori yang pernah dibentangkan oleh Barney Stinson yang bernama Hot-Crazy Scale dalam How I Met Your Mother season 3 episod 5 "How I Met Everyone Else".

"What is Hot-Crazy Scale?"

Glad you ask! Hot-Crazy Scale ialah scale/graph yang menunjukkan tahap perempuan hot supaya ia selari dengan tahap crazy (gila) nya.

Sila lihat Hot-Crazy Scale yang ditunjukkan di bawah:


Graph yang ditunjukan oleh Barney Stinson ini menunjukkan yang semakin hot seorang perempuan itu, maka semakin gilalah tingkah laku beliau.

Berikut adalah penerangan panjang lebar dari Barney Stinson:


Gila tak semestinya membawa maksud tidak siuman, tapi gila dari segi tindakan. Maksudnya, membuat sesuatu yang diluar dugaan. Contohnya macam kawan aku kena tu lah. Boleh habiskan duit kawan aku RM 1,400 dalam masa 2 hari.

Tapi oleh kerana perempuan itu hot, dia dibenarkan untuk menjadi gila. Sekurang-kurangnya dia hot walaupun gila.

Nampak kawasan yang berwarna merah dihujung bawah sebelah kanan graph itu? Itu tandanya, perempuan yang kamu kenal itu dalam kategori merbahaya dan perlu dielakkan.

"Kenapa perempuan yang ada dalam kawasan warna Merah itu merbahaya dan perlu dielakkan?"

Kerana bahagian yang bahagian merah itu menunjukkan yang dia tidaklah hot sangat, tapi gila. Kalau hot tapi gila, adalah juga kelebihannya. Sekurang-kurangnya dia hot walaupun gila. Tapi kalau tak hot, lepas tu gila. memang rugilah.

Jadi, jadikan graph ini sebagai kayu pengukur buat perempuan-perempuan hot. Ingat, semakin hot perempuan itu, semakin gila perangainya. Kenapa? Kerana mereka fikir mereka hot dan mereka mampu melakukan apa sahaja dan lelaki akan menerima segala perbuatan gilanya kerana dia hot.

 Dan jika perempuan itu tidak hot dan cuba berlagak hot dan cuba membuat perangai gila, sila tingggalkan dia dan cari awek lain.

Sekian. Petua tidak berfaedah dari Barney Stinson dan disampaikan oleh aku semula.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar