Rabu, 04 Agustus 2010

Aku, budak asrama berbaju batik, FHM dan majalah gosip sampah Mangga

Masa:
Sekitar Februari 2010

Lokasi:
Kedai Buku Popular, The Summit Batu Pahat

Situasi:
Pertama kali aku berjalan berseorangan selepas pembedahan hernia aku.

Aku sedang mencari buku untuk dijadikan bahan untuk bacaan. Selepas jumpa buku yang berkenan, aku terus ke bahagian majalah. Aku dapat tahu yang FHM edisi Februari, Hannah Tan akan menjadi cover girl. Kalau Hanah Tan jadi cover girl, memang gila kalau aku lepaskan majalah tersebut begitu sahaja.

Hannah Tan
Aku akhirnya ternampak majalah FHM tersebut. Aku terus capai. Mujur ada satu yang tak berbalut dengan plastik. Biasanya semua majalah dan buku dalam Popular dibalut dengan plastik.

Aku terus selak majalah tersebut dan mencari gambar Hannah Tan. Jumpa! Memang hot! Kali ni, Hannah Tan buat gaya rambut yang sikit berlainan dari kebiasaan.

Sedang aku seronok mengusha Hannah Tan, ada seorang budak sekolah berbaju batik datang ke bahagian majalah tu jugak. Budak tersebut memakai baju batik. Budak asrama lah ni.

"Abang, tak baik tengok gambar perempuan seksi." Tegur budak tersebut.

Aku senyum je. Potong stim betul budak ni. Aku buat tak tahu dan terus membaca artikel berkenaan Hannah Tan tersebut.

Aku tengok budak asrama tu mengambil majalah gosip sampah terkenal di seantero Malaysia, Mangga. Aku pelik kenapa Popular boleh jual majalan Mangga.

Budak tersebut menyelak-nyelak majalah Mangga tersebut sehingga muka surat tengah majalah Mangga tu. Biasalah, bahagian tengah mestilah ada poster kecil yang di-print pada kertas licin dan bewarna.

Pada bahagian poster, terdapat gambar artis yang aku tak kenal tapi tengah berposing di tepi swimming pool. Kalau dah pose tepi swimming pool, mesti kamu boleh bayangkan macam mana jenis pose artis tersebut dan apa yang dipakai oleh artis tersebut.

Aku tak kenal siapa artis tu, mungkin artis baru. Artis tersebut berkemban dengan kain batik. Kain batik yang dipakai agak pendek, dengan kata lain boleh menampakkan peha putih artis tersebut dan terserlah cleavage lurah dendam artis tersebut.

Aku tengok budak asrama tu dah lain macam. Muka dia yang berkulit putih dah jadi kemerah-merahan. Stim ke dik?

Aku pun tegur budak tu, "Dik, tak baik tengok gambar perempuan seksi."

Budak tu terkejut. Dia terus letak balik majalah Mangga tu dan terus blah dari situ.

Aku gelak sakan. tak sangka pulak yang insiden tersebut juga disaksikan oleh seorang Chinese lady yang sebenarnya ada di sebelah aku  dari awal insiden tadi. Dia tergelak sama.

Ah! Mood sudah kena potong. Aku letak majalah FHM tersebut dan aku capai majalah FHM yag berbalut. Baik aku beli, baca kat rumah. Lagipun, ada gambar Jezamine Lim (masa ni dia belum jadi bini Harith Iskander).

Tengah aku beratur nak bayar FHM tersebut, aku nampak budak tersebut datang lagi pada rak majalah dan terus menelaah gambar artis tersebut.

Mungkin budak tu nak pastikan yang gambar artis seksi tu betul-netul melekat dalam ingatan. Nak jadikan modal dalam bilik air kot. Maklumlah, budak asrama. Susah nak cari bahan. Hahahhahaa...

P/S: Adik-adik jangan tiru perangai perangai budak asrama tu. Perangai yang dalam bilik air yang abang maksudkan tu. Kalau setakat usha majalah FHM, tu kira OK lagi

Tidak ada komentar:

Posting Komentar