Minggu, 04 April 2010

Gay

Semua warga perempuan di Amerika terkejut dan kecewa apabila akhirnya Ricky Martin membuat kenyataan terbuka bahawa dia seorang gay di dalam website rasminya setelah bertahun-tahun menafikan gosip tersebut.

"I am fortunate homosexual man," kata Ricky Martin dalam website rasminya pada hari Isnin lepas pada 26 Mac 2010.

"I could have been married with kids for years or have 27 girlfriends, and if people still want to go around saying that I'm gay, they will."

Itulah kata-kata Ricky satu masa dulu untuk mempertahankan bahawa dia seorang yang straight, tapi akhirnya dia sendiri yang membuka pekong di dada.

"Aku dah agak dia tu Gay," kata kawan aku lepas terbaca statement tersebut.

"Macam mana kau boleh tau?"

"Aku tau la. Aku memang dah nampak yang dia ni memang ada tanda-tanda seorang gay," jawab kawan aku confident.

Aku pun tak berapa pasti apa maksud kawan aku. Maybe dia pernah ada seorang kawan yang gay atau mungkin ada seorang ahli keluarganya yang gay ataupun dia sendiri yang gay, itulah sebab dia boleh nampak tanda Ricky Martin adalah seorang gay.

"Red alert! Gay is everywhere!"

Itulah kata-kata David Letterman yang aku ingat lagi semasa mengumumkan Adam Lambert juga seorang gay.

Dulu masa sekolah rendah, aku tahu gay membawa maksud gembira atau ceria. Bila aku berada di sekolah menengah, aku dapat tahu yang gay juga membawa maksud keinginan seks songsang antara lelaki dengan lelaki.

"Perempuan-perempuan seksi yang pernah bergesel, bergomol dengan Ricky Martin dalam video klip dia mesti macam tak percaya dia ni gay," sambung kawan aku.

Aku cuma terdiam dan berfikir.

Aku rasa Ricky Martin bukanlah hodoh sangat sampai dia tak mampu untuk tackle perempuan tetapi dia mengambil jalan untuk menjadi seorang gay.

"Sumpah aku dah tak nak minat Ricky Martin.... Tapi aku suka la lagu-lagu dia..." getus kawan aku yang seorang lagi, seorang perempuan.

"Ala.. Tak salah kau suka lagu dia," jawab aku sambil usha awek hot turun dari kereta bersama kawan-kawannya yang juga tak kurang hot.

Tapi sebenarnya aku pun pernah rasa yang sama, bila aku dapat tahu yang Freddie Mercury adalah seorang gay.

Masa aku kecik, aku suka dengan lagu-lagu Queen. Lagu-lagu Queen semuanya sedap didengar dan sangat catchy. Lagu-lagu seperti We Will Rock You, We Are The Champion, Another One Bite The Dust, I Want To Break Free, Somebody To Love dan lain-lain lagi.

Semasa dalam tingkatan 4, baru aku tahu yang dia gay (tapi aku rasa dia biseksual) walaupun sebenarnya aku patut dah boleh agak dari melihat cara pemakaian beliau dan akibat kematiannya, AIDS.

Pada mulanya, aku rasa benci dengan Queen kerana orientasi seks Freddie. Serta merta aku benci dengan lagu-lagunya. Tapi rasa benci itu tak lama.

Lama kelamaan, aku boleh terima kembali lagu-lagu Queen. Tak kisah kalau penyanyinya gay, janji lagunya sedap di dengar. Tapi tak bererti aku menyokong pergerakan gay.

Lagipun, ramai sebenarnya ahli muzik atau pelakon di Hollywood yang sebenarnya gay atau biseksual. Aku tak sangka Dave Koz pun seorang gay rupanya.

"Agaknya, masa dia tiup saxophone tu, mesti dia tengah bayangkan dia tengah blow job life partner dia ***** punya la tu... Hahaha...."

Aku gelak sendiri dengan lawak yang aku buat dalam kepala aku.

Apa sebabnya mereka terfikir untuk menjadi seorang homoseksual? Apa sebab mereka menjadi gay?

Kenapa dan macam mana mereka boleh hilang selera pada perempuan? Apa nikmatnya membuat hubungan seks sesama jenis?

Ada 2 orang kawan aku yang kini tergolong dalam golongan tersebut. Yang pertama ialah kawan sekolah rendah aku. Aku tak pernah jumpa dia sekarang tetapi menurut kawan-kawan aku yang lain, mereka memberitahu aku yang dia kini seorang gay. Dan aku juga pernah terserempak dia berjalan-jalan dengan seorang lelaki sambil berpegangan tangan.

Yang seorang lagi, aku tahu dia seorang gay selepas 2 tahun kenal. Selepas tahu status seksualiti dia, aku ada sedikit rasa seram-seram sejuk bila nak keluar berdua dengan dia. Tapi dia tak pernah apa-apakan aku. Mungkin aku bukan taste dia. Lega.

Awek-awek hot yang turun dari kereta tadi duduk di sebelah meja aku dan kawan-kawan aku. Mereka kelihatan ceria dan ketawa sahaja. Agak cantik juga awek-awek tersebut. Lagi-lagi awek yang rambutnya di dye berwarna perang dan memakai jersi FC Barcelona.

Kawan perempuan aku tersenyum melihat aku sedang enak mengusha awek-awek hot di meja sebelah.

"Apasal kau senyum-senyum ni?" Tanya aku.

"Aku gembira kau usha awek-awek tu. Ini tandanya kau bukan gay."

Gila! Kalau aku gay, siapa nak jaga Hannah Tan, Carmen Soo, Feixia Yeap, Marion Counter, Yvonne Sim, Raja Farah, Lisa Surihani, Diana Danielle, Fazura, Tiz Zakyah dan lain-lain perempuan yang hot tu?

Aku dah update Tears Don't Fall dan Lepas Laku.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar