Selasa, 16 September 2008

PUJIAN DARI KAWAN

Petang tadi, aku ke bazar Ramadhan bersama kawan aku yang bernama Syahrin, atau nama manjanya, ABC.

Kami pergi ke satu gerai menjual kuih. ABC memang sengaja mahu ke gerai tersebut kerana ingin usha awek yang jual kuih di gerai itu. Keinginan ABC semakin meluap-luap apabila kami ternampak dia memakai baju yang seksi, hingga mengurangkan pahala puasa kami.

Maka hari ini, kami pergi ke gerai itu. Kali ini, kami berpeluang untuk melihat awek tersebut dengan lebih dekat. Memang ayu awek tersebut. berkulit cerah. Mukanya nampak semakin ayu apabila dia ketawa.

Maka ABC pun membeli kuih di gerai tersebut. Tapi dia tidak pula cuba bergurau atau tekan ayat untuk tackle awek tersebut. Selepas membeli kuih dari gerai tersebut, kami pun beredar.

Di dalam kereta Savvy kepunyaan ABC, kami berbual:

ABC: Boleh tahan eh awek tu? Kau perasan satu benda tak kat awek tu?

Aku: Apa eh?

ABC: Awek tu ada misai. Kata orang, kalau awek ada misai ni, biasanya kuat seks... hehehe..

Ya. Awek tu memang ada bulu halus di atas bibirnya. Tapi aku tak tau pulak pasal fakta yang di berikan oleh ABC itu sahih atau tidak.

Aku: Apasal kau tak tackle awek tu tadi?

ABC: Aku kalau pergi dengan kawan-kawan, aku kurang keyakinan sikit nak tackle ni. Lagi-lagi kalau kawan yang folow aku lagi handsome dari aku.

Aku tersenyum. Lalu aku ketawa. Kemudian, ABC juga terperasan lalu ketawa sekali.

Aku: Hehehe... Terima kasih, ABC..

ABC: Sial la. Boleh terlepas cakap pulak...

Maka termaktublah hari ini, yang ABC menjadi kawan lelaki aku yang pertama yang memuji aku handsome... Hahahahah.... handsome kah aku ini? Sila tanya ABC. Hahahaha... Aku gembira....

Aku dah update episod baru cerpen aku di Tears Don't Fall.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar