Sabtu, 29 Desember 2007

AKU KEMBALI......

Akhirnya aku dapat juga masa untuk update blog ni. Dah berhabuk dah blog ni. Lama sangat aku tinggalkan.

Baiklah sambung balik cerita pasal kawan aku, Li....

Aku lepak dengan Li di BP Mall. Kalau lepak di Summit, mesti jumpa ramai member-member. Li memang tak mahu di jumpai dalam keadaan pada masa itu. Kami lepak di kafe White Coffee.

Biar aku cerita sikit pasal Li. Awek Li yang pertama bernama (aku dah lupa la), boleh dikatakan yang diorang ni couple dari darjah lima. Memang lah pada masa itu mereka belum kenal sangat erti percintaan, tapi boleh dikira mereka bercouple sejak pada masa itu.

Tahun 2001, semasa kami tingkatan lima. Tiada ribut, tiada angin, tiba-tiba minta putus. Terkejut juga Li. Li minta penjelasan tetapi tidak beritahu. Akhirnya setelah di desak oleh Li, pun memberikan jawapan. Hati telah di curi oleh lelaki lain. kata, di dalam hatinya sudah tiada lagi Li. Maka kecewalah dalam percintaan buat kali pertama.

Li pun berkata kepada aku dan kawan-kawan lain yang dia amat kecewa dan berjanji tidak akan setia lagi dalam percintaan. Dia mahu main-mainkan kaum hawa. Dia ingin balas dendam.

Tidak lama kemudian, dia dapat mangsa pertama. Maka di kecewakanlah wanita itu. Bukan seorang dua, tapi ramai juga wanita yang telah di kecewakan.

Akhirnya dia berkenalan dengan seorang lagi wanita, bernama Sue (nama tipu ni). Motif awal ialah untuk mempermainkan Sue tapi lama-kelamaan, Li mula jatuh hati kepada Sue. Sue tahu kisah silam Li dan sedia menerima Li jika dia boleh membuang tabiat buruk itu.

Li pun berubah sikap kerana cintanya kepada Sue. Mereka pun bercouple. Selepas 6 bulan, mereka putus. Rupa-rupanya, Sue ingin membalas dendam juga. Rupa-rupanya, salah seorang yang menjadi mangsa Li suatau masa dahulu. Kecewa lagilah Li.

Aku sangka Li akan menjadi semakin benci kepada wanita. Tapi aku silap. Dia belajar dari pengajaran yang di terima. Dia insaf dan berjanji tidak akan mempermainkan wanita lagi. Dia sedia menjadi pencinta agung.

Akhirnya Li pun berkenalan dengan Alia. Aku tidak pasti dari mana dia kenal Alia, tapi Alia memang cantik. Jika dibandingkan dengan wanita-wanita yang pernah berganding dengan Li, Alia yang paling hebat, gah dan cantik.

Tapi akhirnya mereka putus jua selepas lebih kurang setahun menjalinkan hubungan kekasih bersama. Alia telah curang kepada Li.

Wajah Li sugul sambil menceritakan hal tersebut kepada aku. Aku tahu dia sedih. Kisah cinta Li memang malang. Kalau di jadikan filem atau drama, mesti dapat pujian dari pengkritik. Mesti bejuraian air mata penonton.

Kalau aku, aku pun tak tahu apa nak buat. Mesti sedih juga. Aku pun 3 kali putus juga tetapi semua putus dengan aman. KAlau berjumpa denganex-gf aku, rilek je boleh bual-bual lagi. Dalam kes Li ini, aku pun tak tahu.

Di sini timbul persoalan yang pernah aku soal kepada kamu semua. Masih wujudkah cinta sejati di dunia kita ini? Sila komen.....

Tidak ada komentar:

Posting Komentar