Jumat, 09 Januari 2009

ENTRI PERTAMA DI TAHUN 2009

Maaf kerana sudah lama aku tidak mengupdate entri baru di sini. Bukannya aku dah give up hendak terus berblog, tapi laptop aku buat hal pula. Laptop aku kini berada di kedai dalam proses mendapat hati dan jantung yang baru. Aku tukar hardisc dan tambah RAM laptop aku tu.

Tahun baru menuntut kita untuk mencipta azam baru. Kadang-kadang ada yang tidak punya azam, cuma renew azam yang tidak tercapai tahun lepas. Aku tidak punya azam tahun ini. Ini bukanlah bermaksud aku menjada manusia yang tidak bercita-cita, tapi malsa aku nak berazam kerana setiap kali aku pasang azam, lain pulak yang aku buat. Baik tak payah pasang azam.

Aku malas nak cerita pasal azam tahun baru, cerita lapuk. Aku nak bercerita sikit pasal 2 buah filem yang aku tunggu-tunggu tahun ini.

Yang pertama, Transformers: Revenge of The Fallaen. Merupakan sequal daripada Transformers the Movie tahun 2007 lalu.

Bagi aku,Transformers yang pertama dulu pun dah cukup gempak. Dan aku amat pasti kali ini lebih gempak. Dengan tambahan pelbagai jenis robot lagi. Ya! Kali ini lebih banyak robot akan terlibat dalam Transformers kali ini. Akan di tayangkan pada akhir bulan Jun, dalam 25-29 Jun nanti.

Yang kedua ialan Dragonball Evolution. Ya! Komik yang kamu baca dengan heronya Son Goku akan keluar di layar perak.

Tapi tak banyak watak yang ada Cuma ada Son Goku yang dilakonkan oleh Justin Chatwin , Bulma (Emmy Rossum) [rambut palsu yang di pakai oleh Emmy membuatkan mukanya dekat-dekat sama dengan Bulma], Raja Pikor (ini bukan Pikor yang ada bersama Goku sekarang, ini bapak kepada Pikor), Chi Chi, Datuk Kame a.k.a. Cikgu Muten (Chow Yun-Fat), Son Gohan(bukan anak Goku, datuk Goku) dan Yamu. Yang lain tak de.

Dan aku rasa juga, tiada harapanlah kita nak lihat Goku menjadi Super Saiya dalam cerita ini. Yang aku pelik, kenapa watak Goku diberi kepada orang putih sedangkan watak Chi Chi orang cina?

Entah filem ini akan berjaya atau tidak, kita sama-sama tunggulah. Harap sentuhan Stephen Chow dalam Dragonball selaku penerbit kali ini tidak menghampakan seperti cj7 dulu.

Mari lihat trailer ni sikit:



Ok,sampai sini sahaja untuk kali ini. Cerita baru untuk Tears Don't Fall dah ada, tapi tak taip lagi. Tunngu laptop aku ok. Malas nak menaip dengan kebisingan budak-budak main counter strike ni.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar