Kamis, 11 Desember 2008

PERBUALAN PENDEK

Berikut adalah beberapa perbualan pendek yang aku alami atau aku dengar sepanjang beberapa minggu lepas:

PERBUALAN 1

Antara Boss Tempat Aku Praktikal (BTAP) dengan jejaka handsome bernama Amirul (aku)

BTAP:
Macam mana kerja kat sini? Ok tak?

Aku:
Ok je, pak cik. (Aku panggil boss aku pak cik je).

BTAP:
Office aku ni memang kecoh sikit. Tapi kalau kau tengah tak happy, memang elok la kau datang sini.

Aku:
(Ketawa)

BTAP:
Ni... Kat sini, kau tak payah datang awal-awal sangat. Dalam pukul 9:30 ke, 10:00 ke. Ok la. Kau buat kerja sikit sampai lunch hour, lepas tu kau balik. Kat sini kau jangan buat kerja banyak-banyak. Nanti kau sakit badan.

Ha, tengok tu! Boss aku suruh aku balik awal. Bukan aku yang saja mau balik awal tau...

PERBUALAN 2

Antara kawan aku (kawan) dengan aku.

Aku: Aku benci betul la time cuti sekolah ni.

Kawan:
Kenapa pulak?


Aku:
Kau tengok la kat Summit ni. Penuh dengan budak-budak melepak. Buat semak je. Dah tu memekak je.


Kawan:
Ye la tu.. Biasa la, budak-budak baru nak naik.


Aku:
Tu la... Semak aku rasa. Benci aku.


Kawan:
Agaknya kan, masa kita jadi budak sekolah dulu, mesti student-student U masa tu benci kat kita jugak macam kita benci budak sekolah melepak kat Summit ni.


(Diam sekejap...)


Aku:
Ye la kot... Tapi bila budak-budak ni dah besar, dah masuk U jugak, mesti diorang pun rasa menyampah gak kat budak-budak sekolah ni.


Kawan:
Ye la tu....


(Diam kejap...)


Kawan:
Tapi kalau diorang tak masuk U, macam mana?


(Diam lagi...)


Aku:
Tapi aku rasa masa kita sekolah dulu, perangai kita tak macam diorang kan? (Saja tak nak jawap soalan tadi)


Kawan:
Ye kot...


(Diam lagi...)


Aku:
Jom pergi McD. Makan Prosperity Burger.


Kawan:
Jom....


Perbualan tiada hala tuju...

Sudah update episod baru di Tears Don't Fall

Tidak ada komentar:

Posting Komentar