Jumat, 07 November 2008

SETIAP MANUSIA PASTI AKAN MELAKUKAN KESILAPAN

Sebagai manusia yang dicipta oleh Allah (jika kamu bukan islam, mungkin kamu akan percaya kepada teori bodoh Darwin), kita tidak akan lari dari melakukan kesilapan.

Ya!! Memang telah tertulis yang tiada manusia yang di ciptakan sempurna tanpa melakukan kesilapan (kecuali Nabi Muhhammad S.A.W.), jadi tidak hairanlah kalau kamu akan melakukan kesilapan dalam hidup kamu.

Kadang kala, ada manusia yang selalu melakukan kesilapan di dalam hidup mereka. Ada yang amat berhati-hati dalam membuat sesuatu tindakan, namun masih juga melakukan kesilapan.

Ada manusia yang sering melakukan kesilapan mereka tetapi kesilapan yang dibuat adalah kesilapan yang kecil dan kesilapan yang dibuat tidak membeikan kesan atau impak buruk terhadap kehidupan mereka.

Ada manusia yang amat jarang membuat kesilapan. Mungkin hanya melakukan 1 kesilapan sahaja sepanjang kehidupan mereka tetapi kesilapan yang dibuat adalah amat besar hingga mampu memusnahkan hidup mereka.

Ada juga yang membuat kesilapan dan menjadi bahan ketawa dan hiburan terhadap kesilapan yang mereka buat. Contohnya ada pada gambar dibawah:


Ok, mungkin kurang jelas. Biar aku zoom kan kepada kamu...


Ya!!! Tertulis di situ "PINTU KECESAMAN". Sepatutnya "PINTU KECEMASAN". Inilah contoh kesilapan yang sering menjadi bahan ketawa orang...

Ehem... Intro entri ni bunyi macam serius sahaja. tapi sampah je isi nya... Hehehe...

======================================

Aku dah update episod cerpen yang baru di Tears Don't Fall.....

Tidak ada komentar:

Posting Komentar